וואו: המכונית הזאת נוסעת מעל 400 קילומטרים לשעה

נפח המנוע של הטורביון הוא 8.3 ליטרים, אבל לא סתם 8.3 ליטרים, מדובר במנוע בעל 16 בוכנות שפותח על ידי בוגאטי ביחד עם חברת מרוצים בריטית ששמה הוא קוזוורת', המפיק 1,000 כוחות סוס

רוני נאק | רכב ותחבורה 24.6.2024 | 09:31

בוגטי טורביון | צילום: בוגטי

פעם בכמה שנים מגיעה מכונית שעולה כמו בית מפואר, נוסעת כמו מטוס ונדירה כמו מטאור: בוגאטי חושפת את הטורביון, מכונית העל החדשה של היצרנית.

למי שאינו מכיר את בוגאטי, זה בסדר: מעטים בעולם מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש מכונית של בוגאטי, אבל אנחנו בכל מקרה נספר לכם קצת על הטורביון: קודם כל טורביון הוא מנגנון שיש בתוך שעוני יוקרה. הטורביון הוא מנגנון מכאני זעיר המורכב מעשרות רכיבים קטנטנים הנעים יחדיו במחרב תלת-ממדי. המנגנון הזה פותח בעידן של שעוני הכיס ונועד לבטל את השפעת כבידת כדור הארץ על השעון הנמצא באותו המנח כל הזמן – בתוך הכיס. הטורביון אחראי על רמת הדיוק של השעון ולבוגאטי יש לוח מחוונים שעשוי כמו שעון, אבל לוח המחוונים אינו גולת הכותרת.

הכבוד הזה שמור למנוע הטורביון ולמערכת ההנעה: נפח המנוע של הטורביון הוא 8.3 ליטרים, אבל לא סתם 8.3 ליטרים, מדובר במנוע בעל 16 בוכנות שפותח על ידי בוגאטי ביחד עם חברת מרוצים בריטית ששמה הוא קוזוורת'. המנוע הזה מפיק 1,000 כוחות סוס. תיבת ההילוכים אוטומטית בעל שמונה מהירויות, אבל אם חשבתם שזה כל הסיפור אז אתם רחוקים מאוד: הטורביון שלנו מצוידת גם במערכת הנעה חשמלית שמוסיפה רק עוד 800 כוחות סוס, כלומר לטורביון שלנו יש 1,800 כוחות סוס.

בוגטי טורביון - שם הדגם והביצוע של לוח המחוונים הוא מחווה לאומנות המכאנית של שעוני עילית | צילום: בוגטי

אם זה נשמע המון אז קבלו את הביצועים: אפס למאה קמ"ש בשתי שניות. אפס ל-300 קמ"ש בעשר שניות. אפס ל-400 קמ"ש בפחות מ-25 שניות. לפי בוגאטי המהירות המרבית היא 380 קמ"ש אבל מי שירצה יוכל לקבל מפתח מיוחד שכאשר משתמשים בו אז אפשר לנסוע במהירות של עד 445 קמ"ש.

מעוניינים לפתוח הזמנה? בוגאטי תשמח לעשות זאת אבל רק אם תמהרו: הטורביון תיוצר ב-25 יחידות בלבד והמחיר צנוע יחסית: רק 4.1 מיליון דולר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום