מועד הבקשה למימון הוצאות הבחירות ברשויות המקומיות יוארך בשלושים יום

אושר סופית: יוארך ב-30 ימים מועד הגשת הבקשה למימון הוצאות הבחירות של רשימות ומועמדים שהתמודדו בבחירות ברשויות המקומיות. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים

אביחי חבר | כלכלי 26.6.2024 | 20:29

קלפי | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות) (הוראת שעה), התשפ"ד–2024 של חברי הכנסת שרן השכל, אלי דלל, אתי עטייה וקבוצת חברי כנסת. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.         

מוצע לאפשר לרשימה, סיעה או מועמד שזכאים למימון ולא מסרו הודעה לשר הפנים לעניין מימון הבחירות בבחירות האחרונות, למסור הודעה בתקופה של 30 יום לאחר כניסת החוק לתוקף, ולקבל את המימון בכפוף לתנאי החוק. 

ח"כ שרן השכל, מיוזמי הצעת החוק: "אם יש חוק שאפשר לראות בו שיתוף פעולה ואחדות אמיתית – זהו החוק הזה. הייתה פה מצוקה קשה. היו פה חברים מהקואליציה והאופוזיציה ששיתפו פעולה בגלל דבר אחד –  חברי מועצה שמקדישים את כל הזמן שלהם, את הלב שלהם, בעיר שלהם, ובגלל עניין טכני שלא הגישו את הדוחות בזמן – לא היו יכולים לקבל את המימון שהמדינה הייתה צריכה לתת להם. זו תקופת מלחמה. חלק מהמועמדים והגזברים היו במילואים. מעל 160 מועמדים לא הגישו בזמן את הטפסים. אנו הבנו שההארכה הזו היא נדרשת". 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביום 27 בפברואר 2024 התקיימו הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, לאחר שנדחו בכמה חודשים בשל מלחמת חרבות ברזל שפרצה ביום 7 באוקטובר 2023. בשל המלחמה התקשו חלק מהסיעות, הרשימות והמועמדים שהשתתפו בבחירות אלה להגיש בקשות למימון הוצאותיהם בתקופת הבחירות במועד הקבוע בחוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות), התשנ"ג–1993. 

מוצע להאריך לגבי אותם סיעות, רשימות ומועמדים את המועד להגשת בקשות למימון לתקופה של 30 ימים מיום תחילתו של החוק המוצע, ולאפשר להם לקבל את המימון בכפוף לכך שיעמדו בהוראות חוק המימון". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום