150 אלף מכוניות חשמליות: הסכם ענק בין טורקיה לסין

לפי הפרסומים בטורקיה, היצרנית הסינית תשקיע מיליארד דולר בהקמת מפעל, שיפיק מדי שנה כ-150,000 כלי רכב שיהיו גם חשמליים

רוני נאק | רכב ותחבורה 10.7.2024 | 10:33

הסינית BYD מקימה מפעל בטורקיה כדי לעקוף מכסים של האיחוד האירופאי ולהתחנף לארדואן | צילום: BYD

BYD הסינית מכריזה על הקמתו של מפעל חדש לייצור של מכוניות – בטורקיה. למי שזוכר, הסיבה מדוע כיום יש כבר מחסור בדגמים מסוימים של יצרניות רכב הוא שהן מחזיקות מפעלי רכב בטורקיה, מטויוטה ועד יונדאי, רנו ופורד: יצרני רכב רבים מייצרים בטורקיה שכעת מחרימה אותנו.

לפי הפרסומים בטורקיה, היצרנית הסינית תשקיע מיליארד דולר בהקמת המפעל, שיפיק מדי שנה כ-150,000 כלי רכב שיהיו גם חשמליים וגם יצוידו בהנעת פלאג אין הייבריד לפי הצהרת BYD, המפעל יכלול גם מרכז מחקר ופיתוח (קונץ המאפשר לקבל תקציבים גדולים יותר).

ההסכם להקמת המפעל נחתם השבוע על ידי יושב ראש BYD ועל ידי שר התעשיה והטכנולוגיה הטורקי. BYD אומרת שהמפעל מיועד לשפר את "היעילות הלוגיסטית" של היצרנית. המפעל יתחיל לייצר מכוניות בשלהי 2026 ולפי ההצהרות של הממשל הטורקי ושל היצרנית הסינית, יעסיק עד 5,000 עובדים.

BYD כבר הודיעה גם על הקמה של מפעל בהונגריה ולפני כמה ימים גם הודיעה על פתיחתו של מפעל בתאילנד. למי שלא יודע מדוע היצרנית החליטה להסתער על אירופה, הסיבה היא תעריפי מיסוי: השבוע האיחוד האירופי הודיע שמכוניות מתוצרת סין יצטרכו לשאת מיסי קניה נכבדים של עשרות אחוזים והדרך של BYD לעקוף את האיסור הזה הוא לייצר מכוניות במדינה החברה באיחוד האירופאי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום