בית העלמין היהודי חולל, השר גולדקנופף התערב בבהילות

מאות קברים בבית עלמין יהודי נעקרו ממקומם במהלך עבודות של רשות העתיקות בעמק בית שאן והעצמות פוזרו בשטח. השר גולדקנופף הורה לעצור את העבודות באופן מיידי. מנכ"ל רשות העתיקות התנצל

משה ויסברג | חדשות בארץ 10.7.2024 | 12:50

הקברים הפתוחים | צילום: באדיבות המצלם

במהלך עבודות של מרחב צפון ברשות העתיקות להרחבת היישוב תל תאומים שבעמק בית שאן נחשפו מאות קברים וארונות קבורה בשטח שמוגדר כבית עלמין יהודי מתקופת בית המקדש השני. מסיבה לא ברורה נעקרו שלשום (שני) הקברים ממקומם ושרידי הנפטרים פוזרו בשטח באופן מחפיר.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, שעודכן במתרחש הורה לעצור את כלל העבודות באופן מיידי עד למציאת פתרונות הלכתיים שיאפשרו את המשך עבודות ההרחבה ללא כל פגיעה בקברים בתיאום עם ארגון 'אתרא קדישא'.

מנכ"ל רשות העתיקות, אלי אקסוזידו, הביע מורת רוח על המקרה החמור הנוגד את כל ההסכמות שהושגו בנושא בשנים האחרונות והורה אף הוא לעצור את כלל העבודות עד למציאת פתרון מוסכם.

לאחר המקרה גורמים חרדיים המעורים בהסכמות שהושגו עם רשות העתיקות בשנים האחרונות מביעים אכזבה משיתוף הפעולה: "התאכזבנו קשות. ברגע האמת שבו יש מקרה משמעותי שבעבורו הושגו כלל ההסכמים, הגוף שאחראי ליישום ההסכמים נכשל בלשון המעטה. התוצאה בשטח מאוד מחפירה ובלתי מתקבלת על הדעת במדינת ישראל. זה מקרה איום ונורא", אומר אחד מהם.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום