המפכ"ל פורש ומזהיר: "אסור להפוך את המשטרה לפוליטית"

מפכ"ל המשטרה מתח ביקורת על השר בן גביר בנאומו בטקס הפרישה: "ההתמודדות כנגד הפוליטיזציה של המשטרה והסטתה מהדרך המקצועית - נמצאת בעיצומה. משאיר למחליפי משימה קשה מאוד"

ישראל רובין | פוליטי 14.7.2024 | 21:30

במליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הערב (ראשון), התקיים במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, טקס סיום תפקידו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. בטקס הזהיר המפכ"ל היוצא מהפיכת המשטרה לפוליטית, כשהוא רומז להתנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. היחסים בין השניים ידעו עליות ומורדות מאז נכנס השר לתפקיד. 

"אני מסיים את תפקידי בתחושה לא קלה", אמר שבתאי. "ההתמודדות כנגד הפוליטיזציה של המשטרה והסטתה מהדרך המקצועית - נמצאת בעיצומה. משאיר למחליפי משימה קשה מאוד, לשמור על מקצועיות ומניעת חדירתם של מניעים פוליטיים". 

"אני פונה אליכם קציני משטרת ישראל ומפקדיה, מכם עד השוטר בקצה, ואני אומר לכם, אומר את זה כאן, גם לנשיא המדינה, לראש הממשלה והשר - אסור להפוך את המשטרה לפוליטית. זכרו כי נשבענו אמונים למדינה, והמחויבות שלנו היא למדינת ישראל ולעם ישראל ולא לגורם כזה או אחר".

שבתאי התייחס לאסון מירון, שוועדת החקירה קבעה כי שיש לו אחריות ישירה אליו: "אירוע אסון מירון מצלק כואב וקשה. האירוע הזה מדיר שינה מעיני. מאז אותו לילה אני נושא בליבי את הכאב האובדן והצורך להבטיח שלא ישנה. אני לוקח אחריות מלאה על מה שהתרחש במשמרת שלי".

בטקס השתתפו בכירים רבים מצמרת הנהגת המדינה בהווה ובעבר, ובהם נשיא המדינה, שר הביטחון, ראש המוסד, ראש השב"כ, יו"ר הכנסת, יו"ר האופוזיציה, ח"כ בני גנ"ץ, היועצת המשפטית לממשלה ועוד. מנגד, ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר נעדרו מהטקס. 

נשיא המדינה הרצוג אמר: "אנחנו בתקופה מאתגרת שמטילה עליכם אחריות עצומה. המשטרה לא שייכת ולא תהיה שייכת לאיש. המשטרה חייבת להיות שייכת לכולנו. אנחנו האזרחים חייבים להיות השותפים שלה והיא צריכה להיות שותפה שפועלת על בסיס שלטון החוק. משטרה ממלכתית תחת מורא הדין בלבד היא עקרון קריטי שאסור להתפשר עליו".

היועצת המשפטית לממשלה נאמה: "בהתחלה ובסוף - כולנו חיילים של שלטון החוק ונאמנותנו היא אך ורק לציבור. משטרת ישראל חייבת לשרת את הציבור כולו. מלאו את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום