האדמו"ר מצאנז בהילולת אביו: "חלילה מלהתייצב בצבא"

האדמו"ר מצאנז אמש בטיש: "מביעים חמלה לגויים, לרוצחים ולבעלי חיים, ומאידך נלחמים בכח ומצירים בכל עת את צעדיהם של לומדי התורה. שלא תהיה שום הוא אמינא אחרת- חלילה להתייצב לצבא"

משה ויסברג | חרדים 15.7.2024 | 10:11

הרבי מצאנז בהילולת אביו | צילום: משה גולדשטיין

בסעודת ההילולא לאביו האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א שנערכה אתמול (ראשון) בקרית צאנז בנתניה במלאת שלושים שנה להסתלקותו נשא בנו האדמו"ר מצאנז דברים במשך שעה ארוכה והתייחס לסוגיית ההתייצבות בלשכות הגיוס.

אחר שנטל את ידיו לסעודת ההילולא, פתח האדמו"ר מצאנז בפלפול תורני ארוך במשנתו של בעל ההילולא, הרבי הקדוש זי"ע. כאשר לאחר מכן נשא דברים חוצבים להבות אש בענייני השעה והזמן כאשר אנחות צרה וצוקה פורצים מלבבו ודמעות נוטפות מעיניו.

הרבי פתח בהעמקת יסודות האמונה נוכח אסונות התקופה, בקול נהי הזכיר את הטרגדיה הנוראה אשר פרצה בשמחת תורה שחל בשבת-קודש ולימד זכות על בני ישראל התועים: "בוודאי רובא דרובא של כלל ישראל המה יהודים מאמינים. כאשר מגיעה עת צרה רואים בחוש שהם מחפשים את נקודת האמונה והיהדות", אולם לא כן הם רודפי התורה אשר אינם מזרע ישראל אלא מן הערב-רב אשר התערבו בבני ישראל.

בדברים ברורים התייחס הרבי לשופטי הבג"ץ הרומסים ורודפים את לומדי התורה: "לעומת המון העם אשר יש בהם זיק אמונה ישנם אותם העומדים בראש 'מקום המשפט שם הרשע', שהם בוודאות מזרע הערב רב ומהם אנו מחויבים להיבדל!"

בקול גדול הכריז האדמו"ר על העת בה אנו מצויים כ'שעת השמד' בה יש למסור את הנפש אפילו על מנהג דק ובזאת קרא להצטרף לקיום הוראתם של גדולי הדור שלא להתייצב כלל וכלל בלשכות הגיוס גם לא לצו הראשון. ומאידך: "צריכים למסור את הנפש למען התורה הקדושה".

בשיאם של הדברים הכריז על הקמת 'קרן הצלה' להצלת כוללי האברכים והישיבות הקדושות בחצר הקודש הנמצאים לקראת קריסה והתמוטטות. "אני מבקש מכל אחד מאנשי שלומנו, אלע היימישע אידן. מוכרחים אנו להרים נס ודגל ולהכריז: "מי לה' אליי!" להכריז שאנו מחזיקים עצמנו עם ריבון העולמים. להכריז שרצוננו לתמוך ולסעוד את התורה הקדושה. כי הנה הרשעים חפצים למעט את התורה ואת לומדיה, חפצם עז להפריע בכל דרך. ונכחם ניצבים אנו להתגבר נגדם. וכאשר עושים למען התורה הקדושה - התורה משלמת ומתגמלת. נאמן בעל מלאכתך שישלם שכר פעולתך!"

בסיום דברות הקודש הוכרז בפקודת הקודש שכל אחד ואחד מחסידי צאנז ללא יוצא מן הכלל יתאמץ לתרום לכל הפחות סך 1,200 ₪ למען קרן ההצלה.

בשלהי השולחן-הטהור הוכרזו שמותם של עשרות רבות של בחורים מופלגים אשר עמדו בכור המבחן על אלף דפי גמרא רש"י ותוספות ויותר, אשר עלו לקבל תעודת כבוד ולהתעטר בתואר 'מורנו' מידיו של האדמו"ר.

היום (שני) אחרי שחרית יעלה האדמו"ר לציון אביו בבית העלמין וותיקים בנתניה, ביום שלישי תיערך שמחת בית צאנז שמחת נישואי נכדת האדמו"ר מצאנז בהיכל רוזנברג בקרית צאנז נתניה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום