צה"ל יבדוק מחדש פרטים בתחקיר הקרב בבארי

בניגוד לנטען בתחקיר בארי, ביחידת הלוט״ר טוענים כי לוחמיה נכנסו תוך רבע שעה בלבד ללחימה בקיבוץ. בצה״ל בודקים האם נפלה טעות בתחקיר

שלו שינברג | חרבות ברזל 15.7.2024 | 09:55

הבית בו אותרה גופתה של ליאל חצרוני הי"ד | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתחקיר הצה״לי שהוצג לאחרונה ועסק בבדיקת פעילות הצבא ב-7/10 בקיבוץ בארי נטען כי 60 לוחמי לוט״ר המתינו במשך שעה מחוץ לשער הקיבוץ, להגעת מפקדם. הבוקר דיווח דורון קדוש ב"גלי צה"ל כי ביחידה טוענים אחרת.

בעקבות טענת הלוחמים בצה״ל בוחנים מחדש את הפרטים ובודקים האם נפלה טעות בתחקיר שהוצג לציבור. 

לוחות הזמנים של הגעת כוחות הלוט״ר לקיבוץ כפי שהוצגו לפי גורמים ביחידה: 18:20 - הגעת חפ״ק מפקד כוח הלוט״ר, סא״ל אלי גינסברג ז״ל, לשער הקיבוץ. 18:25 - הגעת שלושת הצוותים (60 לוחמים) לשער הקיבוץ באוטובוסים. 18:40 (כרבע שעה בלבד מהגעת הכוחות)- לאחר קבלת גבולות גזרה ומשימה מהאוגדה - כניסת הכוחות ללחימה.

לפי הטענה הזו של בכירים ביחידת הלוט״ר שהיו בקיבוץ בזמן ההתרחשויות ואף תחקרו בעצמם את האירועים - הלוחמים לא המתינו שעה מחוץ לקיבוץ, וגם לא חיכו למפקד שלהם - אלא הוא המתין להם מס׳ דקות.

מצה״ל נמסר בתגובה: ״התחקיר כלל שעות של שיחות וראיונות עם תושבים וכוחות הביטחון שפעלו בבארי, איסוף אלפי פרטי מידע, קולות קשר ותיעודים שונים, על מנת לייצר תמונת מצב מהימנה ככל הניתן. הטענות המועלות בכתבה ייבדקו״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום