איך ניתן להשיג פטור ממס הכנסה?

ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה באופן עצמאי באתר רשות המיסים. לקבלת פטורים עקב מחלה או תאונה יש לקבל דרגת נכות של 90% ומעלה מהביטוח הלאומי בוועדה הרפואית, בתוקף לחצי שנה לפחות. 

כתבה מקודמת | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 15.7.2024 | 07:09

אילוסטרציה | צילום: pixabay

ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה באופן עצמאי באתר רשות המיסים. לקבלת פטורים עקב מחלה או תאונה יש לקבל דרגת נכות של 90% ומעלה מהביטוח הלאומי בוועדה הרפואית, בתוקף לחצי שנה לפחות. 

יחד עם זאת, מומלץ להיעזר בשירותיו של רואה חשבון, יועץ מס או לשכור שירותי חברה פרטית מתמחה בתחום, על מנת להאיץ את התהליך, לחסוך בזמן, להפחית בירוקרטיה, להגיש נכון את הבקשה, ולהגדיל את סיכויי ההצלחה לקבלת פטור ממס הכנסה.

מהם השלבים השונים בתהליך קבלת פטור ממס הכנסה?

תהליך הגשת בקשה לפטור ממס כולל מספר שלבים מרכזיים:

תחילה חשוב לבדוק מה אומר החוק בכל הנוגע לזכאות לפטור

יש לבדוק היטב מהם התנאים שמזכים בפטור ואת דרישות התיעוד, מכיוון שבדיקה ראשונית זו תסייע בקביעה אם המבקש אכן עומד בקריטריונים לקבלת הפטור.

איסוף המסמכים הדרושים

כשהמבקש בטוח למדי בזכאותו לקבלת הפטור, זה הזמן להתחיל לאסוף את כל המסמכים הנדרשים, שכוללים:

·         דוחות רפואיים מקיפים

·         מרשמים מהרופאים

·         תוכניות טיפול מפורטות

·         קבלות על כל ההוצאות רפואיות שנגרמו

·         כל ראיה נדרשת נוספת.

הגשת הבקשה בפורמט של תיעוד מסודר תסייע בהשגת אישורי הנכות הדרושים מוועדות ההערכה הרפואיות הרלוונטיות.

מילוי הבקשה

המועמדים לקבלת הפטור נדרשים למלא במדויק את הטפסים המתאימים, כגון טפסים לקביעת אחוזי נכות, שמציגים פרטים חשובים הנוגעים למצב המבקש ומהווים תשתית להערכת הפטור. בקשות לפטור ממס ניתנות להגשה מגוונת, עם הגשת תיאום מס לשנת המס הנוכחית; בדואר; או באמצעות שליחת הבקשה למשרדי פקיד השומה בעיר מגוריו של המבקש.

הגשת הבקשה

יש להגיש את הטפסים המלאים בצירוף כל המסמכים התומכים לרשויות הרלוונטיות. בהתאם לסוג הפטור, הרשות הרלוונטית עשויה להיות רשות המיסים או המוסד לביטוח לאומי, במיוחד אם המבקש מקבל קצבת נכות ביטוח לאומי.

איך מקבלים פטור ממס הכנסה אם דרגת הנכות טרם אושרה?

לקבלת אישור פטור ממס הכנסה לאנשים שטרם נקבעה דרגת נכותם, המבקשים נדרשים להגיש בקשה להתייצב בפני הועדה הרפואית ביטוח לאומי שמתנהלת בשיתוף עם מס הכנסה, ואחראית למתן פטורים ממס לנכים העומדים בתנאי הזכאות הקבועים בחוק.

איך נכה שנקבעה לו רמת נכות קבועה יכול לקבל פטור ממס הכנסה?

נכים שכבר נקבעה להם דרגת נכות מזכה נדרשים להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה בצירוף פרוטוקול הוועדה הרפואית שאישרה להם את אחוזי הנכות. בנוסף, עובד נכה נדרש לצרף לבקשה תלוש שכר עדכני מכל אחד ממעסיקיו.

נכה אשר ניתן לו פטור ממס הכנסה בשל נכותו זכאי ליהנות מפטור זה עד לתקרה הקבועה בחוק, לפי דרגת נכותו וסוג הכנסתו, והוא יכול גם לנצל סוגים אחרים של זיכויים ממס הכנסה, שיכולים להגדיל את הפטור הכולל מעבר לתקרת קצבת הנכות.

שינויי החקיקה האחרונים והשפעתם על תקרות הפטור ממס הכנסה לנכים

בתחילת 2022 נכנס לתוקף תיקון 257 לפקודת מס הכנסה, המעדכן את הוראות החוק הקשורות לזכאות לפטור ממס הכנסה לאנשים עם מוגבלות. תיקון זה מתייחס באופן ספציפי לתנאים לאישור פטורים ממס הכנסה בגין הכנסה אישית.

פטור ממס הכנסה מצריך הכנה יסודית ותיעוד קפדני

עם הבנת הקריטריונים לזכאות, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים בתחום ולאסוף את כל הניירת הדרושה, כדי לייעל את התהליך ולשפר את סיכויי ההצלחה. התיעוד הנדרש כולל דוחות רפואיים מפורטים, תוכניות טיפול מדויקות או קבלות מקיפות על הוצאות שנגרמו, מכיוון שלכל פיסת ראיה יש חשיבות לביסוס התביעה.

בגישה נכונה ועם התנהלות נכונה, קבלת פטור ממס הכנסה הופכת ליעד בר-ניהול ובר השגה, המעניק הקלות כלכליות משמעותיות לזכאים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום