בלינקן הביע "חששות רציניים" אחרי ניסיון חיסול דף

מזכיר המדינה בלינקן הביע חששות כבדים לאחר התקיפה בחאן יונס שכוונה לעבר מוחמד דף ומח"ט חאן יונס: "זה לא מצדיק תקיפת אזרחים"

שלו שינברג | מדיני 16.7.2024 | 08:24

אנתוני בלינקן | צילום: שאטרסטוק

מזכיר מחלקת המדינה האמריקנית בלינקן נפגש אמש עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי - והביע "חששות רציניים" בנוגע לתקיפה האווירית לעבר מוחמד דף.

דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר מסר אחרי הפגישה בבית הלבן כי "ישראל הבהירה שהיא תקפה חמושים שהיו באתר ויש לה את הזכות לעשות זאת, אבל זה לא מצדיק התקפה של אזרחים". 

עוד הוסיף: "לדף יש דם על הידיים, ולישראל יש את הזכות לתקוף אותו אבל צריך לעשות את זה בצורה שמצמצמת פגיעה באזרחים", כך לפי "ווינט". 

דובר מחלקת המדינה המשיך: "אנחנו לא רוצים לראות אף אזרח נהרג. ראינו את המספרים יורדים מהשיא של הלחימה אבל הם עדיין נותרו גבוהים בצורה בלתי מתקבלת. אנחנו ממשיכים לראות יותר מדי הרוגים, אנחנו רוצים לראות את זה מסתיים לחלוטין ולכן אנחנו דוחפים להפסקת אש".

מנגד, שגריר ארצות הברית בישראל ג'ק לו טען דווקא כי "ברור שתקיפה הייתה נגד אחד היעדים בעלי הערך הגבוה ביותר, עם מידע מודיעיני ממוקד. יש הרבה שאלות לגבי מה בדיוק היו התוצאות, אני לא יכול לאשר אם המטרה הושגה, בהחלט יש אינדיקציות שאולי כן, אבל זה בידי צה"ל וממשלת ישראל לקבוע ולהחליט".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום