ניצול הפיגוע הבוקר: "נהיה חזקים, נמשיך לנסוע פה"

פיגוע ירי הבוקר בין שבי שומרון לעינב בשומרון: ניצול הפיגוע אורי הירשפלד משחזר את רגעי האימה. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "יש כאן מלחמה. אין הבדל בין הרשות הפלסטינית לחמאס. לשנות את הפרדיגמה לאסוף את הנשקים מהרשות"

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 16.7.2024 | 08:17

ירי לעבר הרכב | צילום: דוברות מד"א

פיגוע ירי הבוקר בין שבי שומרון לעינב. הפגיעה הייתה ברכב של צעירים שיצאו מאבני חפץ להר ברכה, בדרכם לעבודתם, בכדי להתקין מתנפחים לקייטנות בישוב. 5 היו ברכב, 3 נפצעו קל ופונו לבתי החולים. 

אחד מניצולי הפיגוע אורי הירשפלד שוחח עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן שמתגורר בישוב הסמוך ושיחזר בפניו את רגעי האימה: 

"אנחנו יצאנו מאבני חפץ לכיוון הר ברכה , הגענו לפה לצומת. שמעתי בום חזק, מסתבר שזה היה  חורי יציאה של כדור. הסתכלתי לחבר שלי ימינה, ראיתי שהוא נפגע עם דם בידיים, הסתכלתי וראיתי שהוא נחבל.  המשכנו מפה ישר, וראינו ג'יפ של צה"ל, עצרנו אותו והגענו לפה. אנחנו נהיה חזקים, ואנחנו נמשיך לנסוע פה. יהיה בסדר, בעזרת ה'".

 

ראש מועצת שומרון וניצול מהפיגוע ליד הרכב הנפגע. ק צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב לפיגוע הירי הבוקר: "פיגוע הירי הזה כאן, בין שבי שומרון לעינב - סמוך כל כך למקום שבו נרצח רק לפני כמה חודשים, אלחנן קליין הי"ד, הוא תזכורת ברורה לכך שיש מלחמה ביהודה ושומרון, בדיוק כמו שיש מלחמה בעזה ובגבול הצפון. הרשות הפלסטינית היא תואמת חמאס. אלה מחבלים בחליפה, ואלה מחבלים עם סרט ירוק על המצח. אני דורש מהממשלה ומהפיקוד הבכיר לשנות כבר את הפרדיגמה". 

עוד אמר: "הנשק שמסתובב כאן, ברשות הפלסטינית, הנשק הלא חוקי, יורה, הנשק הזה מביא לפיגועים. צריך להחזיר את המחסומים הביטחוניים. צריך לאסוף את הנשקים, וצריך לקיים מלחמה כנגד תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית, להגביר את המבצעים. אנחנו במלחמה, אם לא נהפוך את השולחן, היא תגיע גם לכאן, ומכאן לבת חפר ונתניה. אנחנו לעולם לא נשבר. ההתיישבות בשומרון תמשיך לבנות ולשגשג. צריך לנסוע בכל מקום, לתרום למדינה, ואנחנו נהיה חלק מהניצחון. חייבים ניצחון. דורשים ניצחון, דורשים הכרעה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום