המפלגות החרדיות ועוצמה סיכמו: חוק הקומה הכשרה תמורת רשות האכיפה

במפלגות החרדיות הגיעו לסיכום על העברת חוק הקומה הכשרה בתמורה להעברת רשות האכיפה למשרד הבל"ם. אברהם פריינד עם כל הפרטים בפרסום ראשון

אברהם פריינד | פוליטי 17.7.2024 | 20:59

פלאפון כשר | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פרסום ראשון: במפלגות החרדיות ובעוצמה יהודית הגיעו בצהריים (רביעי) לסיכום על העברת חוק הקומה הכשרה בתמורה להעברת רשות האכיפה בנגב ממשרד האוצר לידי המשרד לביטחון לאומי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, לפני כשלושה חודשים הודיעו במפלגות החרדיות לשר בן גביר כי לא יתמכו בהעברת רשות האכיפה לידי המשרד לביטחון לאומי, בעקבות התנגדותו לחוק הקומה הכשרה שמעגן את מעמדם החוקי של הטלפונים הכשרים.

היום, כך על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', החרדים הגיעו לסיכום כולל עם עוצמה יהודית כי חוק הקומה הכשרה יעבור ויתוקנו בו סעיפים בחוק ע״פ דרישות קהילת חב"ד, זאת לאחר שהבוקר עוצמה יהודית הערימה הסתייגויות על החוק, כאשר בתמורה יסכימו החרדים להעברת השליטה ברשות האכיפה לידיו של בן גביר.

עוד עוגן במסגרת ההסכם, כי ועדת התקשורת של הטלפונים הכשרים לא תחסום קווים ממניעים פוליטיים כולל בקמפיינים בתקופת בחירות.

כמו כן, בחוק יוכנסו שינויים נוספים לגבי אמות המידה כלפי מדיניות החסימות. עוד כולל ההסכם התחייבות של חברי העמותה בעלי זכות ההצבעה לפעול בסיכום עם החברים המשקיפים. תיקון זה יהווה שינוי משמעותי עבור חברי קהילת חב״ד שטענו עד כה לאפלייה בייצוג בוועדה.

כאמור, בתמורה לכך, החרדים יתמכו בשבוע הבא בהעברת הרשות לאכיפת מקרקעין ממשרד האוצר למשרד לביטחון לאומי. 

יש לציין כי השר בן גביר עשה שינוי משמעותי בנוגע לאכיפת מקרקעין בנגב, וכי העברת החוק של רשות האכיפה ממשרד האוצר לידיו גוררת ביקורת קשה מצד המפלגות הערביות שטוענות לאכיפת יתר בהריסת מבנים בלתי חוקיים במגזר הערבי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום