העזתים מזרימים שפכים לים: נס שעד היום לא הופצו מחלות בחופים

עיריית חאן–יונס כבר התחילה להזרים שפכים לחוף הים, שעלולים להוביל לסגירת חופי זיקים ואשקלון. זה נס שעד היום לא הופצו שם מחלות, ואם זה יקרה והכל יתפרק אז העולם, באמצעות החלטת מועצת ביטחון של האו"ם, עלול לעצור את המלחמה

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 17.7.2024 | 08:28

אשפה ברחבי העיר עזה | צילום: דף הפייסבוק של עיריית עזה

ישראל מרחיבה את הסיוע הכלכלי לרצועת עזה ויוזמת תיקון נרחב של מערכת הסניטציה בערי העקורים: שיפוץ קווי ביוב ומכוני טיהור שניזוקו ויצרו הצפות ביוב ושלוליות ענק.

מדובר בפרויקט סניטציה שצה"ל יאפשר לבצע בעיקר במרחבי העקורים במוואסי שבדרום הרצועה כך דווח באתר Ynet. גורמי ביטחון הזהירו: "כיום רוב תושבי הרצועה, כ–1.9 מיליון איש, חיים באזור החוף של שכונת תל אל-סולטאן של רפיח ועד דיר אל–בלאח, מרחב עצום של שטיח אוהלים ענקי. עלולות בקלות לפרוץ משם מגפות בגלל סוגיות סניטציה. היו מקומות שבהם יובשו שלוליות ביוב, אבל זו סכנה בריאותית גם עבורנו".

עוד דווח, כי עיריית חאן–יונס כבר התחילה להזרים שפכים לחוף הים, שעלולים להוביל לסגירת חופי זיקים ואשקלון. "זה נס שעד היום לא הופצו שם מחלות" אמרו גורמי ביטחון, ואם זה יקרה והכל יתפרק אז העולם, באמצעות החלטת מועצת ביטחון של האו"ם, עלול לעצור את המלחמה באותו הרגע. יש באזורי העקורים מערומי זבל לצד מים זורמים. נכניס ציוד, משאבות וקבלנים מקומיים יטפלו בנושא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום