ביידן נדבק בקורונה, הפגישה עם נתניהו בספק

נשיא ארצות הברית ביטל את הופעותיו הפומביות לאחר שנדבק בקורונה. לא ברור האם פגישתו המתוכננת עם נתניהו ביום שני הקרוב תתקיים כמתוכנן

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 18.7.2024 | 07:55

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נמצא חיובי לנגיף הקורונה, כך הודיע הלילה (רביעי) הבית הלבן. הנשיא היה אמור לנאום הלילה בכנס בלאס וגאס, המארגנים הודיעו שעתיים לפני הכנס כי הוא אובחן חיובי לקורונה ולכן הוא מבטל את נאומו.

ביידן, בן 81, סבל מתסמינים קלים וקיבל את התרופה האנטי-ויראלית Paxlovid, כך לדברי הרופא שלו.

"אני מרגיש טוב", אמר ביידן לעיתונאים בלאס וגאס, לפני שעלה לאייר פורס 1 כדי להגיע למעונו בדלאוור. הנשיא יישאר בביתו ויבודד את עצמו שם בהתאם להנחיות המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן.

לא ברור היכן ומתי הנשיא נדבק בקורונה. אבל האבחנה הפתאומית תשאיר אותו בדלתיים סגורות בתקופה שבה מחוקקים דמוקרטיים קראו לו לפרוש.

רופאו של ביידן בבית הלבן אמר: "הסימפטומים מתונים, הוא החל לקבל טיפול בנוגדנים לקורונה וישהה בבידוד עצמי בביתו בדלוואר". הנשיא כתב בפוסט ברשת X: "אני חש בטוב ובעודי נמצא בבידוד ומתאושש אמשיך לעבוד למען העם האמריקני".

הנשיא ביידן היה אמור להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ביום שני הקרוב, בזמן ביקורו של נתניהו בוושינגטון שמגיע לארה"ב לנאום בקונגרס. לא נמסר כמה זמן ישהה ביידן בבידוד. אם הבידוד ימשך חמישה ימים אז הוא לא ייפגש עם נתניהו.

בתוך כך רשת ABC האמריקנית דיווחה כי מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני, צ'אק שומר, אמר לנשיא ביידן בסוף השבוע כי לטובת המפלגה והמדינה כדאי שיפרוש מהמרוץ לנשיאות. הבית הלבן הגיב לדיווח: "הנשיא אמר לשומר ולמנהיג המיעוט בבית הנבחרים, האקים ג'פריז, כי הוא המועמד הדמוקרטי וינהיג את המפלגה לניצחון".

באשר ללוח הזמנים של ביידן בימים הקרובים וליכולתו להישאר מעורב בנושאים הבוערים, בכיר בבית הלבן אמר ל-CNN שהנשיא סבל מקורונה בעבר ועבר את התקופות הללו על ידי ביצוע הרבה שיחות וידאו. יש לצפות למשהו דומה בימים הקרובים.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום