טרגדיה: איש החסד והמתנדב ר' יוסי רוזנברג ז"ל מפתח תקווה נפטר פתאומי

הלילה הגיעה הבשורה על פטירתו באופן פתאומי של הרב יוסי רוזנברג ז"ל, מגדולי אנשי החסד של פתח תקווה ומתנדב במד"א שנים רבות, שעשה חסד למען הזולת ונפטר בפתאומיות בעת שהותו למנוחה באיטליה

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 18.7.2024 | 08:10

ר' יוסי רוזנברג ז"ל | צילום: מד"א

ברוך דיין האמת: בשורה עצובה וקשה הגיעה אתמול לאחר חצות לילה מאיטליה, שם נפטר באופן פתאומי, איש החסד מפתח תקווה, המתנדב המסור ר' יוסי רוזנברג ז"ל והוא בן 55 בפטירתו. 

המנוח היה איש חסד בגופו וממונו, מוותיקי שכונת גני הדר בעיר פתח תקווה. היה ממייסדי וגבאי ביהכנ"ס יוצאי חברון שירת ריבה, מנהל הגמ"ח השכונתי שהחזיק כולל גדול. 

היה מראשי הנהלת ארגון מד"א הצלה פ"ת שם התנדב רבות למען הציבור. כמו כן התנדב רבות בארגון 'נותנים כח' בסיוע וגיוס משאבים למען ילדים מיוחדים

לפרנסתו עבד בבנק הפועלים מבכירי אגף המיחשוב וחבר בוועדת התרומות של הבנק ועל ידי זה סייע להרבה ארגוני חסד. המנהלים של יוסי בבנק הפועלים העריכו את פעילותו ותמיד שיבחו אותו על מעשיו ופועליו.  

לפני שלוש שנים  זכה בתואר מתנדב מצטיין במד"א מרחב ירקון מבין אחד מ-25 מצטיינים ארציים של הארגון.

בין המקרים הקשים בהם לקח חלק היה גם אסון מירון, בחגיגות ליל ל"ג בעומר תשפ"א באסון בו נספו 45 גברים וילדים, ונפצעו 102 בני אדם. יוסי ז"ל היה בין שלושת המתנדבים הראשונים שהגיעו לנפגעים. הוא פינה שני פצועים על ג'יפ בכלל, כי לא היה אמבולנס פנוי.

עבור רוזנברג ההתנדבות במד"א הייתה שליחות. בעבר סיפר כי "להציל חיים זה סיפוק אדיר, לראות אחר כך אדם שאתה יודע שבזכותך הוא חי, זה המון, גם בתור אדם דתי חובש כיפה, בקבוצה של 120 מתנדבים דתיים, יוצא לא פעם שהמתנדבים הם שמקרבים בין המגזרים".

רוזנברג ציין אז כי אם יש משפט שהוא לוקח עימו לדרך, זה משפט הסיכום ששמע בהרצאה של הרב חנניה צ'ולק, מייסד ארגון "עזר מציון": "אני לא מבקש מכם להתנדב או לתרום. אני מבקש שכל אחד יעשה מעשה טוב אחד וככה יהיה לנו עולם טוב יותר".

אמש התמוטט בפתאומיות עת שהה באיטליה שם יצא למנוחה יחד עם רעייתו.

פטירתו הכתה בהלם את כל מכריו וידידו הרבים ובהם תושבי פתח תקווה שמסרבים להאמין כי יוסי ז"ל היה ואיננו. 

מאמצים להביא את ארונו לקבורה בארץ הקודש בהקדם. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום