אישום נגד השוטרים שהשליכו רימוני הלם לעבר מפגינים

החמישה נאשמים שהשליכו רימוני הלם לעבר ההמון, שבאותה שעה לא הפגין אלימות כלפי השוטרים

ישראל רובין | חדשות בארץ 18.7.2024 | 10:25

רימון הלם, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד חמישה שוטרים, שהשליכו בניגוד לנוהל ההפעלה המשטרתי רימוני הלם לעבר מפגינים, בהפגנה בתל אביב במרץ 2023, והביאו ברשלנותם לפציעתם של מפגינים.

השוטרים הנאשמים, בהם שלושה קצינים, הם: רב-פקד מאיר סויסה, רב-פקד רביב בירנבאום, רס"ר נאור נאני טולדנו, רס"ר מתנאל חמו ומפקח יהונתן ימיני. סעיף האישום: מעשי פזיזות ורלשנות. 

הנוהל של המשטרה קובע כי שימוש ברימון הלם מותר רק במקרה של הפרת סדר הכוללת התנגדות אלימה. בתיעודים שהופצו מהאירוע נראה אחד הקצינים משחרר את הנצרה של רימון ההלם ואז זורק אותו לעבר קבוצת המפגינים שהתקבצו בהפגנה בצומת עזריאלי. קודם לכן הקצין תועד כשהוא מנחה להשתמש בכוח נגד כל מפגין שמפריע.

בכתב האישום נאמר, כי הנאשמים נכחו במסגרת תפקידם בהפגנה באזור מחלף השלום. החמישה נאשמים שהשליכו רימוני הלם לעבר ההמון, שבאותה שעה לא הפגין אלימות כלפי השוטרים. 

הצפיפות הרבה בה עמדו המפגינים, בהם גם ילדים וקשישים, ותזוזתם התכופה ממקום למקום, מנעו אפשרות להעריך כראוי את מקום נחיתת הרימון, כל זאת בניגוד לנוהל המשטרתי. בנוסף, למרות תנאי השטח והנסיבות, הנאשמים לא בחרו באמצעי חלופי לפיזור הפגנות, שבו סיכון נמוך יותר לפגיעה בגוף.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף: "החלטת מח"ש להגיש כתב אישום נגד רפ"ק מאיר סוויסה ושוטרים נוספים נגועה במניעים פוליטיים ולחץ פוליטי - מח"ש, בהנחיית היועמ"שית ופרקליט המדינה, דבקה בעיקרון של אכיפה בררנית ומספקת הגנה למפרי חוק וחוסמי כבישים מצד אחד של המפה הפוליטית תוך ניסיון להרתיע שוטרים מלאכוף את החוק נגדם".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום