הרוג ועשרה פצועים בפיצוץ כטב"ם בלב ת"א; לא הופעלה התרעה

פיצוץ עז פילח את השקט הלילה את אזור גוש דן בשל כטב"ם שהתפוצץ באוויר בלב ת"א | הרוג ו-10 פצועים | החותים נטלו אחריות וכינו זאת "מבצע איכותי" | בישראל עדיין לא מאשרים מהיכן הגיע כלי הטייס

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 19.7.2024 | 07:20

זירת פיצוץ כלי הטייס בתל אביב | צילום: Erik Marmor/Flash90

פיצוץ עז הרעיד הלילה בסביבות השעה 3 את אזור תל אביב הלילה בשל פיצות כטב"ם ברחוב בן יהודה פינת שלום עליכם, סמוך לשגרירות ארצות הברית בעיר. גופת גבר כבן 50 אותרה בבניין סמוך שנפגע מרסיסים. לפי המשטרה, 10 נפצעו באורח קל, בהם כמה שנפצעו מרסיסים ואחרים שלקו בחרדה. הם פונו לבתי החולים וולפסון ואיכילוב.

מכבאות והצלה מחוז דן נמסר: סמוך לשעה 03:15, התקבלו מספר קריאות במוקד 102 של מחוז דן אודות פיצוץ עז ושריפת רכב ברחוב שלום עליכם פינת בן יהודה בתל אביב יפו. חמישה צוותי כיבוי הגיעו למקום וכיבו את השריפה.

במקביל, לוחמי האש ביצעו סריקות באזור והבחינו בהרס סביבתי נרחב וזכוכיות מנופצות. מדובר בפיצוץ כלי טיס בלתי מאויש. כתוצאה מההדף והרסיסים נהרג גבר כבן 50 אשר שהה בחדר על גג אחד הבנינים הסמוכים. כעשרה אזרחים פצועים קל טופלו ע"י מד"א בזירה.

מהמשטרה נמסר: בסמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר, התקבלו מאות דיווחים למרכז השליטה של משטרת מחוז ת"א, אודות פיצוץ עז שנשמע באזור ת"א. כוחות משטרה גדולים הוקפצו למקום וביצעו סגירה של הזירה, תוך סריקות לאיתור חפצים חשודים ומפגעים נוספים.

המשטרה ביחד עם כוחות החירום וההצלה, איתרו במהלך הסריקות בבניין בסמוך לזירה, אדם בשנות ה-50 לחייו כשהוא ללא רוח חיים בדירתו, כאשר סימני רסיסים על גופו. בנוסף, מהמקום פונו 10 פצועים קל(על פי גורמי הרפואה) לקבלת טיפול רפואי.

מדובר צה"ל נמסר: מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם כתוצאה מנפילה של מטרה אווירית, שלא הפעילה התרעה.

דובר הצבא החות'י אמר כי בשעות הקרובות הארגון ימסור הצהרה על 'מבצע איכותי', וציין כי "המבצע כוון נגד תל אביב, ופרטיו יפורסמו". בזירה".

תושבים שגרים סמוך למקום הפיצוץ מספרים כי חפצים התנפצו בבתיהם בעקבות ההדף, וכי "הבניין כולו רעד". הפיצוץ נשמע כאמור באופן חזק בערים רבות באזור, בהם ראשון לציון, גבעת שמואל, חולון, רמת גן וגבעתיים.

אהרון סיפר ל-ynet כי "הייתי בחוף עם חברים, שמענו פיצוץ מטורף ולא הבנו מה זה, לא שמענו התרעה או אזעקה. חשבנו שאולי יש אירוע פלילי". 

יונתן תושב תל אביב סיפר: "אני גר כמה בניינים מפה, בערך 30 מטר מכאן. שמעתי פיצוץ מאוד חזק, לא ידעתי להגיד מה זה. חשבתי שאולי איזו משאית התרסקה אבל מהר מאוד התחילו אנשים לצאת החוצה והריח לא משאיר מקום לספק. חשבתי שאולי עבודות הבנייה, אבל עכשיו רואים שיש פגיעות בבניינים".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום