התקיפה בתימן אושרה בקבינט, גורם מדיני: "אזהרה לחיזבאללה"

הקבינט המדיני - ביטחוני התכנס בשעה 14:30 באופן חריג על מנת לאשר את התקיפה החריגה בתימן. גורם מדיני: "ישראל נתנה סיכוי לקואליציה הבין-לאומית, שאמנם פעלה - אך באופן מוגבל והגנתי. זה לא הספיק"

אברהם פריינד | חרבות ברזל 20.7.2024 | 20:50

לשכת ראה"מ | צילום: ראש הממשלה נתניהו בזמן התקיפה בתימן בבור חיל האוויר בקריה

הקבינט המדיני - ביטחוני התכנס היום (שבת) בשעה 14:30 באופן חריג על מנת לאשר את התקיפה החריגה בתימן. גם השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' השתתפו בישיבה.

השרים זומנו על ידי ראש המל"ל צחי הנגבי בהתרעה קצרה של 45 דקות והצנזורה הטילה איפול על עצם כינוס הישיבה. בערב כאשר המטוסים שבו ממרחק של כ-2,000 קילומטר, דובר צה"ל הודיע שהתקיפה בוצעה על ידי חיל האוויר.

גורם מדיני מתח הערב ביקורת על הקואליציה הבינלאומית ואמר: "ראש הממשלה קיים בבוקר דיונים ביטחוניים עם הרמטכ״ל, ראש המל״ל והשר לעניינים אסטרטגיים.

ראש הממשלה אישר את התכניות לתקיפה משמעותית בתימן, כינס את הקבינט, והקבינט אישר את ההצעה.

השיקולים לא היו רק להגיב בעוצמה נגד החות׳ים ולחזק את ההרתעה מולם, אלא להעביר מסר לכלל מרכיבי הציר האיראני".

הגורם הוסיף: "זו אזהרה גם להמשך התקיפות של חזבאללה נגדינו. המטרה הייתה לתת מכה לגורם שפוגע בשיט הבין-לאומי ובאזור כולו, ובכך לחזק את הקואליציה הבין-לאומית שפועלת נגדו.

ישראל נתנה סיכוי לקואליציה הבין-לאומית, שאמנם פעלה - אך באופן מוגבל והגנתי. זה לא הספיק. לכן, ישראל הכינה זמן רב חבילת תגובות נגד החות׳ים. נצטרך לטפל בהם בהמשך בכל מיני דרכים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום