התקיפה בתימן: "מסר לנסראללה בביירות ולחמינאי בטהראן"

מתחקיר ראשוני של פגיעת הכטב״ם בתל אביב עולה שהחות׳ים השתמשו באופן מדויק בנתיבי טיסה אזרחיים והטיסו את הכטב״ם התוקף שלהם דרך הנתיבים האלה, כניסיון הטעיה

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 21.7.2024 | 08:53

מטוס קרב בדרך לתקיפה | צילום: דובר צה"ל

פרטים חדשים על התקיפה הישראלית בתימן ועל הכטב״ם החות׳י שפגע בתל אביב והביא למותו של יבגני פרדר, בן 50.

בדיוני אישורי יעדי התקיפה הוחלט בישראל לפגוע בשני מוקדים בנמל חודיידה ובסמוך אליו. הראשון הוא תשתיות האנרגיה הותקפו כ-20 מאגרי דלק, רובם בתוך מתחם הנמל וחלקם מאגרים שהחות׳ים הציבו בסמוך לנמל. המוקד השני הוא יכולות פריקת הסחורות של הנמל. ישראל תקפה במכוון עגורנים ומנופים שתפקידם לפרוק את הסחורות מהאניות לרציף.

ההערכה במערכת הביטחון: יכולת הנמל לקלוט סחורות הושבתה לחלוטין. המשמעות לכך, האיראנים לא יוכלו להעביר אמל״ח לחות׳ים דרך הים בתקופה הקרובה, הציר הזה נפגע. האש שבערה שם אתמול צפויה להמשיך לבעור גם בימים הקרובים, כך דיווח דורון קדוש בגלי צה״ל.

מתחקיר ראשוני של פגיעת הכטב״ם בתל אביב עולה שהחות׳ים השתמשו באופן מדויק בנתיבי טיסה אזרחיים והטיסו את הכטב״ם התוקף שלהם דרך הנתיבים האלה, כניסיון הטעיה. גורמי ביטחון מעריכים: ייתכן שזה מה שהוביל להערכה השגויה שמדובר בכלי שאינו עוין. 

הערכה כי הסעודים עודכנו מראש בידי ישראל על התקיפה הצפויה בתימן. ככל הנראה, מטוסי חיל האוויר עברו דרך שטחה האווירי של סעודיה בחלק ניכר ממסלול הטיסה שלהם בדרך לתימן, וניתן להעריך כי הדבר הצריך עדכון ישיר של הסעודים על המתקפה הצפויה. 

בישראל מבינים שהמשמעות האפשרית של התקיפה בתימן היא כניסה לסבב מהלומות ממושך וישיר מול החות׳ים. בכיר ביטחוני אמר לגל"צ: ״אחרי שהכטב״ם פגע בתל אביב הבנו שעכשיו כל האזור מסתכל עלינו, גם נסראללה בביירות וגם חמינאי בטהראן, והיינו צריכים להקרין עוצמה כלפי כל האזור גם במחיר שהדבר יגרור עוד המשך. אם לא היינו עושים כלום היה לזה מחיר".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום