זהו הרכב החשמלי היעיל ביותר בעולם

על החדשנות של לוסיד כבר סיפרנו לכם וגם על התחרות שלה בטסלה, אבל עכשיו היצרנית האמריקאית טוענת שיש לה את המכונית החשמלית הכי חסכונית בעולם

רוני נאק | רכב ותחבורה 21.7.2024 | 09:56

זו לוסיד אייר. המכונית החשמלית החסכונית ביותר | צילום: לוסיד

מכוניות חשמליות הן מכוניות חסכוניות. נכון? לא נכון. הקביעה הזאת אינה מדויקת. מכוניות חשמליות הן מכוניות חסכוניות מבחינת המחיר של האנרגיה שהן צורכות, כלומר חשמל. הן לא בהכרח חסכוניות מבחינת כמה חשמל הן צורכות. כלומר כמו שיש מכונית בנזין עם בעיית שתיה, ששותה ליטר של בנזין לכל 5 קילומטרים כך יש מכוניות חשמליות שצריכת החשמל שלהן גבוהה.

וכעת הכירו את המכונית החשמלית שהיצרנית שלה טוענת שהיא הכי חסכונית בעולם: לוסיד אייר פיור. על החדשנות של לוסיד כבר סיפרנו לכם וגם על התחרות שלה בטסלה, אבל עכשיו היצרנית האמריקאית טוענת שיש לה את המכונית החשמלית הכי חסכונית בעולם.

לפי לוסיד, גרסה חדשה של האייר שלה שנקראת "פיור" מסוגלת לנסוע 8.05 קילומטרים לכל קילוואט/שעה. את היעילות הגבוהה הזאת לוסיד השיגה לטענתה באמצעות התקנת משאבת חום, כלומר מתקן שבפועל עושה שימו בחום שנפלט ממערכת ההנעה החשמלית כדי לחמם את תא הנוסעים (ושימושים נוספים) מה שמעלה מאוד את רמת היעילות של הרכב.

האייר פיור עצמה מצוידת בסוללה שאינה ענקית: הקיבולת שלה היא 84 קילוואט/שעה. אבל אם נעשה חשבון מהיר אז נגלה שזה טוב לנסיעה של מעל 650 קילומטרים בין טעינות ובל נשכח שאנו לא עוסקים כאן בסוללה ענקית, כלומר היא גם לא כבדה מאוד. ואם היא לא כבדה מאוד אז הרכב לא זללן מאוד, סוג של ביצה ותרנגולת על חיסכון באנרגיה.

הלוסיד אייר פיור אינה איזו מכונית ניסוי נדירה: אפשר לרכוש אותה בסוכנויות של לוסיד והיא עולה 69,900 דולר. לוסיד אינה משווקת בישראל מכוניות לצערנו, כך שאין מה לבנות על לקנות אותה כאן.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום