מהומה בבג"ץ: משפחות שכולות התפרצו, השופטים יצאו מהאולם

העתירה להרחבת הסיוע ההומניטרי: אמהות שכולות ואמהות ללוחמים באו למחות על הדיון בבית המשפט בצעקות "בושה". בתגובה, יצאו השופטים פוגלמן ועמית מהאולם

דוד סירקין | חדשות בארץ 21.7.2024 | 11:41

בית המשפט העליון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מהומה פרצה היום (ראשון) במהלך הדיון בבית המשפט העליון בעתירות לבג"ץ בדרישה להרחיבת את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. 

אמהות שכולות ואמהות ללוחמים באו למחות על הדיון בבית המשפט בצעקות "בושה". בתגובה, יצאו השופטים פוגלמן ועמית מהאולם. 

השופט פוגלמן אמר בדיון: "אנחנו נותנים תיעדוף ניכר לדיון הזה על פני שאר המשימות. זה כבר דיון רביעי והוא חשוב עבור תושבי עזה ועבור מדינת ישראל".

בפתח הדיון אמר נציג המדינה, עו"ד יונתן ברמן: "בית הדין הבינלאומי בהאג הוציא ביום שישי חוות דעת לפיה לישראל יש חובות כלפי האוכלוסייה בעזה כשטח התפוס בתפיסה לוחמתית. זה בניגוד לפסיקת בג"ץ וגם בתגובה כתבנו את 3 הקריטריונים לשטח בתפיסה לוחמתית שאינם מתקיימים בעזה. אנחנו נגיש עמדה מפורטת בנוגע לחוות הדעת".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אמר כי חמאס פועלים באופן משמעותי ובכל דרך להשתלט על צירי הסיוע ההומניטארי והמשאיות. "יש מאבק מבצעי עיקש. חמאס עושה זאת למצב עצמו כגורם משמעותי מול האוכלוסייה וכן למטרות רווח כלכלי".

"חמאס מצליח להשתלט על תחנות חלוקת מזון. הוא גם משתלט על משאיות באמצעות הפעלה של גורמים שלישיים, חמולות שיסעו זאת עבורו".

עוד אמר המתפ"ש: "ישראל הקימה השבוע חמל תיאום סיוע הומניטארי יחד עם הצבא האמריקאי בו יושבים גם נציגי ארגוני הסיוע".

הוא תיאר כיצד מחליטים על הסיוע: "האו"ם מעביר לנו טבלת אקסל עם הכמות המבוקשת של הסיוע ההומינטארי. אנחנו עומדים ביעדים ומאפשרים אף הרבה יותר מהם".

לשאלה אם האו"ם יעביר רשימה של דרישות עבור הצלב האדום והסהר האדום, האם אפשר יהיה להכניס לרצועה את הציוד הדרוש, ענה המתפ"ש כי לא תהיה שום בעיה.

פוגלמן: "להבנתכם אין מחסור במים נקיים?"

המתפ"ש: "חד משמעית. הצרכים עולים מהאו"ם ומועברים. אנחנו נותנים מענה להכל, לדלק, למים ואפילו למתקני ההתפלה".

בתוך כך, הכתבת שירית אביטן כהן מישראל היום, מבהירה כי מבדיקה מול מתאם פעולות הממשלה בשטחים, עולה כי מנות הדם שמועברות לעזה עליהן דווח כעת בבג"ץ מוכנסות על ידי הקהילה הבינלאומית ולא מבנק הדם הישראלי.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום