דרמה בארה"ב: הנשיא ביידן הודיע כי לא יתמודד לקדנציה שניה

לאחר שנכשל בעימות עם דונלד טראמפ בחודש שעבר, הנשיא ביידן הודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות - והודה לסגניתו קמלה האריס "אתמקד אך ורק במילוי חובותיי כנשיא למשך שארית כהונתי, אשא נאום בהמשך השבוע"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 21.7.2024 | 21:19

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע בשעה האחרונה במכתב שפרסם על פרישה מהמרוץ לנשיאות. המהלך הגיע אחרי הביקורת הקשה נגדו לאחר העימות עם דונלד טראמפ בחודש שעבר שנגמר רע מאד מבחינת ביידן.

במכתב הוא כתב: "חבריי האמריקאים במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות, התקדמנו מאוד כאומה. כיום לאמריקה יש את הכלכלה החזקה בעולם. עשינו השקעות היסטוריות בבנייה מחדש של האומה שלנו, בהורדת עלויות תרופות מרשם לקשישים, ובהתרחבות שירותי בריאות במחיר סביר למספר שיא של אמריקאים.

הענקנו טיפול חיוני למיליון חיילים משוחררים שנחשפו לחומרים רעילים. העביר את חוק בטיחות הנשק הראשון מזה 30 שנה. מונתה האישה האפרו-אמריקאית הראשונה לבית המשפט העליון. וחקיקה בנושא אקלים משמעותית בהיסטוריה של העולם".

 

מכתב הפרישה של ביידן | צילום: דוברות הנשיא

עוד כתב: "אמריקה מעולם לא הייתה טובה יותר במצב ממה שאנחנו היום. אני יודע שכל זה לא היה יכול להיעשות בלעדיכם, העם האמריקאי. אנחנו ביחד התגברנו על מגיפה של פעם במאה ועל המשבר הכלכלי הגרוע ביותר מאז המלחמה הגדולה. הגנו על הדמוקרטיה שלנו ושמרנו עליה, וחיזקנו את הבריתות שלנו ברחבי העולם.

זה היה כבוד גדול בחיי לשמש כנשיא שלכם. ובעוד שהיה לי כוונה להיבחר מחדש, אני מאמין שזה לטובת המפלגה והמדינה שלי להתפטר ולהתמקד אך ורק במילוי תפקידי כנשיא למשך שארית הקדנציה. אשא נאום לאומה בהמשך השבוע בפירוט רב יותר על ההחלטה שלי".

ביידן הודה לסגניתו קמלה האריס ולצוות שסייע לו אך לא הביע תמיכה במועמדותה במקומו. "אני מאמין היום במה שתמיד האמנתי, אין שום דבר שאמריקה לא יכולה לעשות, כשאנחנו עושים את זה ביחד. אנחנו רק צריכים לזכור שאנחנו ארצות הברית של אמריקה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום