המדינה מחלקת מענקים חודשיים של עד 14,000 שקלים לעובדים חדשים

לפי ההסכם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי, מענקים חודשיים בסך כולל של עד 14,000 ש"ח יוענקו לעובדים חדשים בענף למשך חצי שנה; מענק מוגדל פי 1.5 יוענק לעובדים שיועסקו בעבודות 'רטובות'

קובי ברקת | כלכלי 21.7.2024 | 23:56

הלוואה בנקאית | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה חובת היוועצות בהסכם חדש בין הממשלה לביטוח הלאומי, שמטרתו לתמרץ עובדים ישראלים חדשים להשתלב בענף הבניין. 

על פי ההסכם, עובדים ישראלים חדשים בענף הבנייה יהיו זכאים למענק של 2,000 שקלים עבור כל אחד מ-4 חודשי ההעסקה הראשונים ו-3,000 שקלים עבור החודשים החמישי והשישי ובתנאי שהועסק בכל אחד מהם ברצף מהחודש הקודם. מענק מוגדל של פי 1.5 יינתן לעובדים שיועסקו בעבודה המוגדרות כ'עבודות רטובות', כלומר עד 21,000 ש"ח בסה"כ. 

 

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה | צילום: unsplash

ההסכם המקורי הגדיר את תקופת הזכאות לעובדים שהחלו לעבוד בענף בחודש יוני ועד ה-31 בדצמבר 2024. עם זאת, לדרישת הוועדה הוחלט להקדים את הזכאות ולכלול בה גם עובדים שהחלו לעבוד מה-1 באפריל. כמו כן, האריכה הוועדה בשנה נוספת את תוקף ההסכם, כך שעובד יוכל להגיש בקשה למענקים עד סוף שנת 2026 וכן קבעה כי עובד יוכל לקבל את ההכשרה הנדרשת לשם הזכאות בחצר המעסיק בהיקף של 40 שעות– גם בענף הבנייה ולא רק בענף השיפוצים. 

הזכאות למענקים תותנה בכך שהעובד מועסק בהיקף של 11 ימים בחודש לפחות, בשכר של 2,786- 25,000 ש"ח בחודש, וכן בביצוע הכשרה בתחום הבניין המבוצעת או מוכרת על ידי משרדי הממשלה הרלוונטיים, או כאמור בחצר המעסיק, בכפוף להצהרת המעסיק לביצוע הכשרה בהיקף של 40 שעות לפחות.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום