מקורבי הנשיא עודכנו דקה לפני הודעת הפרישה: חלק מהם בכו

הנשיא ביידן לא סיפר לרוב הצוות שלו עד דקה לפני שפרסם את ההודעה לעולם ברשתות החברתיות. גם סגנית הנשיא קמלה האריס, שביידן תמך בה, גילתה על החלטתו ביום ראשון ממש סמוך להודעה על הפרישה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 22.7.2024 | 07:50

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: דוברות הבית הלבן

ה'ניו יורק טיימס' מדווח על השתלשלות האירועים מרגע ההחלטה ועד ההודעה על הפרישה. הנשיא ביידן שוחח עם מקורביו ביום שבת אחר הצהריים. ביידן דיבר בטלפון עם סטיב ריצ'טי, אחד מיועציו הקרובים ביותר. "אני צריך אותך ואת מייק בבית" אמר הנשיא.

הנשיא התכוון למייק דונילון, האסטרטג הראשי שלו. שני הגברים הגיעו לביתו, כשהם מרוחקים מהנשיא שמחלים מקורונה. מאותו רגע השלושה עבדו על אחד המכתבים החשובים וההיסטוריים ביותר של הנשיאות של ביידן - החלטתו לפרוש ממסע הבחירות שלו לאחר שהדמוקרטים, ותורמים, בעלי ברית קרובים וחברים לחצו עליו לפרוש.

ביידן לא סיפר לרוב הצוות שלו עד דקה לפני ההכרזה לעולם בטוויטר ביום ראשון, גם סגנית הנשיא קמלה האריס, שביידן תמך בה, גילתה זאת ביום ראשון, אם כי לא ברור מתי.

בשעה 13:45 שעון מקומי ביום ראשון, דקה לפני שביידן פרסם את מכתב הפרישה שלו, אמר הנשיא לכמה מיועציו, כולל אניטה דאן, מנהלת התקשורת, הוא הקריא להם את המכתב והודה לצוותו על שירותם.

כמה מאנשי צוות הבית הלבן היו בהלם, אחרים בכו, ואחרים חשו הקלה. ההכרזה על סיום מועמדותו העניקה לו את היכולת לעשות זאת "בדרכו", אמר בכיר בבית הלבן, וכך נמנעו תככים והדלפות שפקדו את הקמפיין שלו בשבועות האחרונים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום