האיראנים התקשרו לעיתונאים כולל לכתב 'בחדרי': "לעצור את המלחמה"

גבר עם מבטא איראני דובר עברית קלוקלת, התקשר לעיתונאים ישראלים, הוא אמר לי שיש לו מידע חשוב על "שר הביטחון שלך" והוא מקבוצת "אנונימוס לצדק". רק לפני כמה ימים נעצר תושב בית שמש שעבד בשביל האיראנים

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 22.7.2024 | 19:45

שיחת טלפון | צילום: freepik

רן בוקר עיתונאי באתר Ynet, פרסם כי האיראנים התקשרו אליו היום והעבירו מסר נגד המלחמה בעזה: "התקשרו אלי היום. אחרי בדיקה התברר שעיתונאים נוספים קיבלו שיחות דומות. השב״כ בודק. האיראני שצלצל אלי חיכה לי על הקו כדי שאספיק להקליט. הנה השיחה האמיתית".

 

השיחה עם האיראני צילום: טוויטר של רן בוקר

גם כתב 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר קיבל שיחה דומה, פרבר כתב ברשת X: "בשעה האחרונה התקשרו אלי ממספר חסום ודחיתי את השיחה, בערך 10 פעמים. פתאום התקשרו ממספר גלוי עם קידומת 051. עניתי ומיד נשאלתי בעברית במבטא פרסי על ידי גבר אם אני עיתונאי. אמרתי, כן. הוא אמר לי שיש לו מידע חשוב על "שר הביטחון שלך" והוא מקבוצת "אנונימוס לצדק". ניתקתי עליו. היה נסיון נוסף להתקשר אלי ממספר עם קידומת של גרמניה דחיתי גם את השיחה הזאת. ואז הנסיונות פסקו. שימו לב ממי אתם מקבלים שיחות. בכל מקרה אני לעולם לא עונה למספר חסוי".

גם עיתונאי 'ידיעות אחרונות' שילה פריד, כתב כי קיבל שיחה דומה. רק לפני כמה ימים נעצר תושב בית שמש שעבד בשביל האיראנים, וביצע דברים שהאיראנים הורו לו בעבור בצע כסף.

זה לא מפתיע במיוחד: אדם בעל מבטא איראני התקשר בחודש יוני האחרון למספר האישי של אריק וייס, עיתונאי חדשות 13 עם מספר בינלאומי שטען: "אני מכיר אותך מאוד, בקרוב אהרוג אותך". כשניסה לאיים גם על משפחתו של העיתונאי הוא התקשה עם המילה המסובכת, ווייס נחלץ לעזרתו: "לא, אתה לא אומר את זה נכון. תחזור אחריי - משפחתך. אהרוג את משפחתך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום