טראמפ פרסם מכתב שקיבל מאבו מאזן וכתב: "מצפה להשיג שלום"

המכתב נשלח לטראמפ כבר ב-14 ליולי, אך הוא פרסם אותו רק כעת, יומיים לפני פגישתו הצפויה עם ראש הממשלה נתניהו. טראמפ כתב ברשת: "מצפה להשיג שלום במזרח התיכון"

דוד סירקין | מדיני 24.7.2024 | 08:04

דונלד טראמפ | צילום: דוברות הבית הלבן

לקראת הפגישה עם נתניהו: נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, פרסם לפנות בוקר (רביעי, שעון ישראל) ברשת החברתית שלו Truth Social, מכתב שקיבל לפני מספר ימים מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בו גינה עבאס את ניסיון ההתנקשות בטראמפ וכתב כי הוא מעוניין בשלום במזרח התיכון. 

 

המכתב של אבו מאזן לטראמפ | צילום: העמוד של טראמפ ברשת truthsocial

טראמפ כתב בפוסט: "מצפה לראות את ביבי נתניהו ביום שישי, ועוד יותר מכך מצפה להשיג שלום במזרח התיכון".

ב'וואלה' ציינו, כי מכתבו של אבו מאזן הוא איתות לכך שהנשיא הפלסטיני רוצה לפתוח דף חדש עם המועמד הרפובליקני לנשיאות, שבע שנים לאחר המשבר ביניהם כתוצאה מהחלטת טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את שגרירות ארה"ב לעיר בדצמבר 2017.

המכתב נשלח לטראמפ כבר ב-14 ליולי, אך הוא פרסם אותו רק כעת, יומיים לפני פגישתו הצפויה עם ראש הממשלה נתניהו. העובדה שטראמפ פרסם את המכתב בעיתוי הנוכחי מצביעה על כך שטראמפ לא זנח את שאיפתו להגיע להסכם שלום היסטורי בין ישראל לפלסטינים.

אתמול הודיע טראמפ כי הזמין את נתניהו ביום שישי לפגישה. "מצפה לקבל את פני ביבי נתניהו במאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה" כתב.

עוד כתב: "במהלך הקדנציה הראשונה שלי, היה לנו שלום ויציבות באזור, אפילו חתמנו ​​על הסכם אברהם ההיסטורי - וזה יהיה שוב. בדיוק כפי שאמרתי בדיונים עם הנשיא זלנסקי ומנהיגים עולמיים אחרים בשבועות האחרונים, סדר היום שלי יהיה לשלום באמצעות חוזק, זה יוכיח לעולם שהמלחמות הנוראיות, הקטלניות והעימותים האלימים האלה חייבים להסתיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לשאת היום (רביעי) את נאומו בקונגרס, ומחר ביום חמישי בשעה 13:00 (שעון ארה"ב) ייפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן וביום שישי עם טראמפ בפלורידה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום