כוחות משטרה פשטו על מסגד בהמבורג, קשרים עם איראן וחיזבאללה

ארבעה מסגדים שיעים בגרמניה ייסגרו, יוחרמו נכסי המסגד בהמבורג. האיסור על פעילות המרכז האיסלאמי בהמבורג, ועל ארגונים הקשורים אליו הגיע לאחר שהתגלה הקשר עם איראן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.7.2024 | 09:39

המסגד הכחול של המרכז האסלאמי בהמבורג | צילום: Iran international

עשרות שוטרים פשטו על המסגד הכחול המפורסם בהמבורג הבוקר, המסגד הממוקם באזור יוקרתי מרכזי של העיר הצפונית בגרמניה, מנוהל על ידי המרכז האסלאמי של המבורג, ששירות הביון הפנימי של גרמניה הודיע כי הוא נשלט על ידי איראן.

ממשלת גרמניה אסרה כל פעילות של המרכז בהמבורג. המרכז הואשם ב"קידום האידיאולוגיה של ההנהגה האיראנית" ובתמיכה בחיזבאללה בלבנון, כאשר המשטרה פשטה על 53 נכסים ברחבי המדינה.

האיסור על פעילות המרכז האיסלאמי בהמבורג, ועל ארגונים הקשורים אליו הגיע לאחר שהתגלה הקשר עם איראן. שרת הפנים, ננסי פאסר, אמרה כי החומר שנאסף בחקירה "אישר את החשדות החמורים עד כדי כך שהודענו על האיסור היום".

"המרכז מקדם אידיאולוגיה אסלאמיסטית-קיצונית וטוטליטרית בגרמניה, המרכז ותת-הארגונים שלו תומכים גם בטרוריסטים של חיזבאללה ומפיצים אנטישמיות אגרסיבית", אמרה פאסר בהצהרה.

עוד אמרה: "כנציגו הישיר של 'המנהיג העליון של המהפכה האסלאמית' של איראן", המרכז מפיץ את האידיאולוגיה של המהפכה האסלאמית בצורה אגרסיבית ולוחמנית ומבקש לחולל מהפכה כזו ברפובליקה הפדרלית של גרמניה".

ממשרד הפנים הגרמני נמסר כי בשל האיסור, ארבעה מסגדים שיעים בגרמניה ייסגרו. כמו כן, יוחרמו נכסי הארגון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום