רפורמה מה שטוב לאירופה טוב לישראל אושרה סופית

אושר סופית: רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" בתחום התמרוקים – תיקון לפקודת הרוקחים שיאפשר יבוא מוצרי תמרוקים המשווקים באירופה במסלול מהיר ובבירוקרטיה מופחתת

אברהם פריינד | פוליטי 25.7.2024 | 09:19

בית מרקחת, אילוסטרציה | צילום: freepik

מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת הרוקחים (תיקון מס' 37), התשפ"ד-2024. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

מוצעים הסדרים המרחיבים את תחולת הדין האירופי לעניין עיסוק בתמרוקים בישראל. מוצע ליצור מסלול יבוא חלופי למסלול המבוסס על העקרונות שבבסיס כללי האיחוד האירופי, המיועד ליבואנים נאותים כהגדרתם בחוק המוצע אשר מקיימים תכנית בקרת איכות ובטיחות מקיפה בעבור כל תמרוק המיובא על ידם. מסלול זה יאפשר ליבואן נאות לייבא תמרוק באופן מהיר ויעיל יותר, בלי שנערכה לתמרוק הערכת בטיחות ומבלי שנמסרה לגביו הודעה על שיווק בפורמט שקיים היום. 

ההכרה בעוסק בתמרוקים כיבואן נאות, תחייב אותו בניהול סיכונים מקובל, ניהול מידע באופן שוטף וקבלת אחריות מלאה ובלעדית על הבטיחות והיעילות של התמרוקים שהוא מייבא. תיקון זה יקל את נטל הפיקוח החל על יבואנים, ויאפשר להם לייבא תמרוקים לשוק באופן מהיר ויעיל יותר. בנוסף, הוראות האיחוד האירופי בעניין חומרים אסורים או מוגבלים בתמרוקים, יחולו בישראל, בתנאים, בהגבלות ובשינויים המפורטים בהצעה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תכלית התיקונים לעיל היא להתאים את החקיקה בישראל לסטנדרטים הבין־לאומיים ולהקל על יבואנים נאותים לייבא תמרוקים לישראל תוך שמירה על בטיחות התמרוקים ובריאות הציבור. התיקון המוצע מבוסס על ההסתמכות על מערך האיכות והבטיחות המחמיר הקיים במדינות האיחוד האירופי, שווייץ ובריטניה, הידועות בקפדנותן ובתקנים הגבוהים שלהן, וכן מבוסס על התפיסה כי תמרוק העומד בסטנדרטים המחמירים של מדינות ההסתמכות, יעמוד גם בדרישות הקיימות בישראל ויהיה בטוח ואיכותי לצרכן הישראלי. באמצעות הסתמכות על סטנדרטים אלה, יופחת הנטל האסדרתי על יבואנים וייועל תהליך היבוא, תוך שמירה על רמת הגנה צרכנית גבוהה בישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום