בהלת האמבה: עשרות אזרחים, בהם ילדים נהרו לבתי החולים

נגיף האמבה הקטלני שהתגלה בחוף גיא בכינרת שנסגר בהוראת משרד הבריאות, הוביל הלילה עשרות אזרחים שרחצו במקום בימים האחרונים - אל בתי החולים

קובי עוזיאלי | בריאות 25.7.2024 | 10:20

הכינרת | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

עשרות אזרחים מהצפון נהרו לבתי החולים רמב"ם, העמק ופוריה, לאחר שפיתחו את התסמינים שפרסם משרד הבריאות וקרא למי שסובל מהם להגיע לבתי החולים כדי לשלול שמדובר באמבה אוכלת המוח, אשר הינה מחלה חשוכת מרפא ומוגדרת כקטלנית.

מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר הבוקר כי בהמשך לאירוע החשד לאמבה בחוף גיא שבכינרת, למיון רמב"ם הגיע גבר צעיר שהיה בחוף גיא עם תלונה כללית שחש לא טוב. אין אימות או חשד בשלב זה לקשר לאמבה הנ"ל.

למיון ילדים ברמב"ם הגיעו אתמול בשעות הערב 8 ילדים ששהו בחוף גיא, חלקם התלוננו על חום. חלקם חשו לא טוב. כולם נבדקו , כולם (!)  שוחררו ללא חשד לאמבה הנ"ל.

עשרות מתרחצים שהיו בחוף גיא הגיעו גם לבית החולים פוריה בטבריה. במהלך הלילה הגיעו למלר"ד 40 מטופלים. 36 שוחררו הביתה, 4 ילדים נשארו להמשך בדיקות.

גם בית החולים העמק בעפולה קיבל הלילה 20 מבוגרים וילדים בשל חשש שנדבקו באמבה הקטלנית, לאחר ששהו בימים האחרונים בכנרת. 

לדברי ד"ר ביביאנה חזן, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי העמק, כל הפונים שהגיעו הם בריאים וללא סימפטומים, הם נבדקו ושוחררו.

ד"ר חזן מחדדת, כי בהתאם להנחיית משרד הבריאות, יש לפנות לבדיקה במידה שמופיעים תסמינים של דלקת קרום מוח כגון כאב ראש עם הקאות, טשטוש ראיה וקישיון עורף.

בתוך כך, מצבו של בן העשר שרחץ בחוף גיא ונדבק באמבה - מוסיף להיות קשה. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום