מקור איראני חושף: העברנו פצצות שוברות שוויון לחיזבאללה

גורם איראני תהה עד כמה יכולים הישראלים לחיות ללא חשמל ומים במקרה של עימות כולל עם חיזבאללה

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 25.7.2024 | 16:06

תקיפה בלבנון | צילום: רשתות ערביות

בעוד העימות בגבול הצפוני בין ישראל לחיזבאללה נמשך במקביל למלחמה בעזה, ויש חשש למיסקלקולציה שתוביל לעימות כולל, גורם בכיר ב"כוח קודס" האיראני אמר לעיתון אל-ג'רידה הכוויתי כי מדינתו סיפקה לפני מספר ימים לחיזבאללה פצצות וטילים הנושאים ראשי נפץ "אלקטרומגנטיים".

הוא ציין כי ניתן לשגר את הפצצות שנמסרו באמצעות משגרים קבועים, וחלק מהן ניתנות לשאת באמצעות מל"טים ויכולות להגיע לכל נקודה בעומק ישראל.

הוא הסביר לעיתון כי התרחיש יתממש אם תהיה פלישה ישראלית דרום לבנון, שכן פצצות אלו עלולות להרוס את כל מערכות התקשורת, לרבות תשתית החשמל, ובכך לעצור את כל המערכות האלקטרוניות שישראל מסתמכת עליהן כדי לתאם את המכ"מים שלה, מטוסים וכוחות בכלל.

הוא ציין כי במקרה של תקיפה מקיפה על לבנון, האמריקנים, הבריטים ו"כל מי שעלול לנסות לכסות על חוסר יכולתה של ישראל" יהיו על הכוונת, וטען כי תוך דקות מרגע השימוש באותן פצצות, הישראלים ועוזריהם יהיו ללא כל הגנות אלקטרוניות.

הגורם הסביר כי במהלך עשרת החודשים האחרונים, ציר ההתנגדות בדק באופן מעשי עשרות סוגי טילים ומזל"טים נגד ישראל ואסף מידע רב על אמצעי לחימה שיכולים לחדור להגנה אווירית.

הוא טען כי טהראן סיפקה לחיזבאללה, החות'ים ולמליציות בעיראק כמויות גדולות של "מל"טים" שהצליחו לעקוף את המכ"מים הישראלים והאמריקאים באזור בהצלחה רבה.

לדברי הגורם, "חזית ההתנגדות" כבר לא מתכננת להתעמת עם ישראל ולהפסיק את תוקפנותה נגד לבנון, אלא מתכננת לשחרר את הגולן הסורי והגליל בצפון השטחים הפלסטיניים הכבושים.

המקור סובר כי הצבא הישראלי, למרות איומיו לפלוש שוב ללבנון על סמך הציוד הצבאי העצום שלו, נמצא במורל ירוד לאחר 10 חודשי לחימה בעזה, שם חשף את רוב קלפיו ולא השיג הצלחה מלבד השמדת רצועת עזה עם נשק אמריקאי.

הגורם ציין כי הנשק החדש ישלול מישראל את עליונותה האווירית והשליטה בשטח באמצעות חיל האוויר, מה שיעמיד את חייליו מול לוחמי חזית ההתנגדות.

הגורם תהה על יכולתם של הישראלים לחיות ללא חשמל ומים במקרה של עימות כולל שיפרוץ נגד אוכלוסיית דרום לבנון.

הוא סיכם ואמר כי האיומים של ישראל להשמיד את לבנון עלולים להפנות נגד מאות אלפי אזרחים שייעקרו מאזורי הצפון שלהם במקרה של עימות כולל, לאחר שיתמודדו עם הפרעה בשירותים הבסיסיים הכוללים מים, חשמל ותקשורת, מה שעשוי להסתכם בשכפול מה שעזה חווה כעת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום