בהלת האמבה הקטלנית: נמשך הזרם לבתי החולים

אזרחים רבים שביקרו בימים האחרונים בחוף גיא ממשיכים לזרום לבתי החולים מחשש לאמבה. שני ילדים ואישה נותרו להמשך בירור בזיו | לפוריה הגיעו לאורך היממה 45 ילדים

קובי עוזיאלי | בריאות 25.7.2024 | 18:30

הכינרת, אילוסרטציה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

החל מאתמול בערב, בנוסף לילד בן ה-10 מהיישוב מחניים, שמצבו ממשיך להיות קשה, פנו למחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו בצפת, 52 ילדים ו- 13 מבוגרים, הסובלים מתסמינים שונים לאחר ששהו בחוף גיא. 

מתוכם: 2 ילדים אושפזו במחלקת ילדים להמשך בדיקות ומעקב. וכן אישה נוספת הושארה לאשפוז להמשך בירור.

6 ילדים ו-8 מבוגרים נמצאים במיון בשלב בדיקות ראשוניות.  כל שאר הפונים נבדקו ושוחררו, כולל אחיו של הילד בן ה-10, אשר שהה עמו בחוף גיא.

משרד הבריאות ציין כי רק מי ששהה בחוף גיא בלבד וסובל מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות, מומלץ כי ייבדק בחדר המיון בבית החולים הקרוב למגוריו.

משרד הבריאות חידד עוד כי לפני פניה למיון יש לפנות למוקד הטלפוני של קופת החולים על מנת לקבל הפניה. המשרד הנחה את קופות החולים על מנת שתינתן הפנייה לכל מי שהיה בפארק המים בחוף גיא בשבועיים האחרונים וחווה סימפטומים אלו.

מוקדם יותר היום עדכנו בתי חולים נוספים בצפון, רמב"ם בחיפה, פוריה בטבריה, העמק בעפולה ולגליל בנהריה כי הגיעו אליהם במהלך היממה עשרות מבוגרים ובעיקר ילדים שרחצו בחוף גיא בימים האחרונים כדי להיבדק ולשלול חשד כי נדבקו בנגיף הקטלני.

המרכז הרפואי פוריה מעדכן הערב בשנית כי בעקבות הודעת משרד הבריאות על החשש מהאמבה, אל המלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה - מיון) הגיעו מאז אמש ועד השעה 18:00 70 מטופלים בעקבות ההודעה. 45 מתוכם ילדים. עד כה לא אובחנו מקרים חדשים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום