פגישה טעונה בין האריס לנתניהו: "לא נוכל להמשיך להתעלם מהסבל בעזה - לא אשתוק"

"בואו נביא עסקה כדי שנוכל להחזיר את החטופים, להביא לשקט ולעתיד לפלסטינים. יש עסקה על הפרק", אמרה האריס לראש הממשלה בפגישתם. "מה שקורה בעזה הרסני. התמונות של ילדים מתים ואנשים מיואשים ורעבים שבורחים ומחפשים מקום בטוח. אי אפשר להתעלם ממה שקורה שם"

קובי עוזיאלי | מדיני 26.7.2024 | 07:27

ראש הממשלה נתניהו בבית הלבן | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס נפגשה הלילה (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו למשך כארבעים דקות.

בהצהרה לעיתונאים, אחרי פגישתה עם נתניהו, אמרה האריס: "אמרתי לנתניהו שתמיד אפעל להבטיח את ביטחון ישראל מול איומים מצד איראן ושלוחיה כמו חמאס וחיזבאללה. לישראל יש זכות להגן על עצמה אבל זה משנה איך היא עושה זאת. חמאס התחיל את המלחמה הזו. הם ביצעו מעשים נוראים של אלימות ולקחו חטופים כולל אזרחים אמריקנים".

עוד הוסיפה המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית: "פגשתי את משפחות החטופים האמריקנים פעמים רבות ואמרתי להם כל פעם שהם לא לבד ואני עומדת לצידם. הנשיא ביידן ואני עובדים להחזיר אותם הביתה".

סגנית הנשיא אמרה עוד: "אמרתי לראש הממשלה שאני מודאגת מהיקף הפגיעה באזרחים חפים מפשע. הבהרתי שאני מודאגת מאוד מהמצב ההומניטארי שם עם יותר משני מליון אנשים שסובלים מרמה גבוהה של היעדר ביטחון תזונתי וחצי מיליון מרמה קטסטרופלית של היעדר ביטחון תזונתי. מה שקורה בעזה הרסני. התמונות של ילדים מתים ואנשים מיואשים ורעבים שבורחים ומחפשים מקום בטוח. אי אפשר להתעלם ממה שקורה שם. אני לא אשתוק".

לדבריה, "יש הצעה על השולחן להפסקת אש ועסקת חטופים. הגיע הזמן שהמלחמה תסתיים בצורה בה ישראל בטוחה, כל החטופים משוחררים והסבל בעזה מסתיים והעם הפלסטיני זוכה לחירות וזכות הגדרה עצמית. היתה התקדמות במגעים לעסקה. אמרתי לנתניהו שזה זמן להגיע לעסקה. כל מי שקורא להפסקת אש ורוצה שלום - אני רואה אתכם ושומעת אתכם. בואו נעשה עסקה. בואו נחזיר את החטופים הביתה".

האריס הוסיפה ואמרה: "אני מחויבת לנתיב שיוביל לפתרון שתי מדינות. אני יודעת שקשה לדמיין את זה עכשיו אבל זה הנתיב היחיד בו ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום