שווי הנזק בנמל חודיידה מוערך בעשרות מיליוני דולרים: החות'ים מאיימים "מלחמה גלויה"

מקורות ששוחחו עם עיתון אל-אחבאר העריכו את שווי הנזק בנמל חודיידה בעשרות מיליוני דולרים. הנזק הגדול נגרם בגלל השריפות שפרצו במכלי נפט שהופצצו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.7.2024 | 09:42

מטוס קרב בדרך לתקיפה | צילום: דובר צה"ל

מקורות צבאיים בתימן לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, כי תגובת החות'ים לתקיפה של ישראל בנמל חודיידה "לא תסתכם בפעולה אחת או שתיים אלא תהיה מלחמה גלויה, ללא קווים אדומים, שתיעצר רק עם הפסקת התקיפות בעזה". בנוסף דווח, כי שווי הנזק בנמל חודיידה מוערך בעשרות מיליוני דולרים.

במהלך השעות האחרונות, פעילים תימנים, כולל מנהיגים מארגון "אנצאר אללה", השיקו האשטאג ברשת X עם רמז לתגובה המתקרבת לתקיפה הישראלית על חודיידה, עם המשפט "ההבטחה האמיתית התקרבה".

לטענת מקורות ששוחחו עם העיתון, "אמריקה נתנה מידע מודיעיני לישראל בנוגע לאינטרסים כלכליים בנמל חודיידה". לפי מקורות מדיניים בצנעא, "המתקפה הישראלית על נמל חודיידה הוכנה מראש והתרחשה בהנחיות אמריקאיות ברורות".

עוד דווח, כי ישראל שואפת לשבש את תנועת הנמל, המקבל כ-75% מהמזון, התרופות והדלק של המדינה. ולכן צה"ל שיגר "פצצות מיוחדות" כדי להבטיח את השיבוש של שני העגורנים הראשיים המהווים את מוקד האספקה ​​העיקרי בנמל, ואחראים על פריקת סחורות מהספינות לרציפים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום