סרן בן חמו: "נתתי רגל אבל הייתי מוכן לתת הרבה יותר"

סרן יונתן בן חמו, פצוע צה"ל שהשתתף בנאום רה"מ בקונגרס: "נתתי רגל אבל הייתי מוכן לתת הרבה יותר, ברוך השם זה רק רגל ובגלל זה אני שמח מהיום שנפצעתי"

דוד סירקין | חדשות בארץ 26.7.2024 | 12:05

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

סרן יונתן בן חמו, פצוע צה"ל שאיבד את רגלו במלחמה והמשיך להילחם, אשר השתתף בנאומו של רה"מ נתניהו בקונגרס האמריקאי, אומר הבוקר (שישי) בראיון לרדיו 103: "נתתי רגל אבל הייתי מוכן לתת הרבה יותר, ברוך השם זה רק רגל ובגלל זה אני שמח מהיום שנפצעתי".

בן חמו התייחס ל'תמונת הניצחו' שבה הניף באוויר את הקביים בקונגרס: "זו הייתה תמונת הניצחון שלנו, של הלוחמים, החיילים, גם של החטופים שבעזרת ה' יחזרו, ואם יש לך את האופציה להראות את זה לעולם אז הצלחנו".

יונתן הוא סגן מפקד פלוגה בגדוד 603 של חיל ההנדסה הקרבית, הוא נפצע מטיל rpg ביום השלישי ללחימה. הוא סיפר כיצד הגיע לנאום ראש הממשלה בקונגרס, באופן מקרי ולא בתכנון מראש. אחרי הפציעה, היה בן חמו מאושפז בבית החולים תל השומר במשך חמישה חודשים ולאחר מכן נסע לניו יורק לביקור אישי ובלי קשר להגעת ראש הממשלה.

"זה סיפור מדהים. אני יושב עם בן אדם, יהודי, בן אדם טוב שגר בברוקלין, יושב איתו לארוחה והוא אומר לי, תשמע, עוד שלושה ימים יש משלחת של ביבי לקונגרס. למה שאתה לא תהיה שם? אמרתי לו, אתה יודע מה, אני בן אדם פשוט. אמר לי, לא, תילחם על זה. 

"עשיתי טלפונים לאנשים באמת, לאנשים מאוד מקושרים לדברים האלה. אמרו לי, תשמע, זה טו לייט, מאוחר. יש לי חבר שהיה עובד גם במשרד ראש הממשלה, והוא חיבר אותי ליועצת נועה מזרחי, שהיא הביאה לי את הכרטיס שלה להיכנס לקונגרס ובדקה התשעים גם דחפו את השם שלי לנאום. בגלל זה באתי עם חליפה ולא עם מדים".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום