סוף לסבל? פתיחת המסלול שיעשה סדר בכניסה לירושלים

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית בירושלים: המסלול לתחבורה ציבורית ברחוב ירמיהו נפתח לתנועה | המת"צ מתחבר מהכניסה לעיר לשכונות הצפון החרדיות ומהווה נדבך משמעותי במערך התחבורה החדש | בעתיד יתחבר המת"צ לציר שפע חיים ולכביש חדש עד שכונת רמת שלמה

חיים שמואלי | רכב ותחבורה 27.10.2021 | 13:36

המת"צ ברחוב ירמיה בירושלים צילום: עיריית ירושלים

בשורה של ממש לתושבי ירושלים ומבקריה: ביום ראשון הקרוב ייפתח המסלול לתחבורה ציבורית בציר ירמיהו, הרחוב המוביל מהכניסה לעיר, שיאפשר מעבר מהיר של אוטובוסים וכלי רכב ציבוריים. זאת, אחרי שנים של עומסים בלתי נגמרים ושיבושים רחבי היקף במקום.

המסלול המיוחד ייפתח לאחר שנות תכנון וביצוע, ואמור להוות פתרון לשיבושי התנועה באזור. כך גם, המת"צ יקצר את משך הנסיעה וישפר את העמידה בלוחות הזמנים של התחבורה הציבורית.

יודגש, כי לצד המת"צ - שמתחבר למסלולי העדפה לתחבורה ציבורית, מהכניסה לעיר ועד לצומת הרטום - יישמר נתיב לכל כיוון עבור הרכב הפרטי. 

יצוין, כי מדובר בפריקט ענק, כאשר המת"צ הוא רק חלק ממערך התחבורה לצפון ירושלים אשר יושלם באמצעות פרויקט הרכבת הקלה בציר בר אילן, המצוי עדיין בשלבי העבודות.   

בעיריית ירושלים מדגישים כי בשל פתיחת המת"צ, בוצעו שינויים בשירות התחבורה הציבורית בציר; הותקנו תחנות וסככות המתנה חדשות וחלק מהתחנות שינו את מיקומם. הקווים העירוניים יעצרו במת"צ בשני כיווני הנסיעה. במקביל, מתבצעים שינויים בתחנות העצירה של הקווים הבינעירוניים, כאשר חלק מהתחנות מבוטלות ואחרות משנות את מיקומן. 

עוד מדגישים בעירייה כי כדי לשמור על בטיחות הולכי הרגל לאורך המסלול המיוחד - הותקנו גדרות בטיחות, הוצבו רמזורים ושילוט הדרכה לחצייה בטוחה של המת"צ. 

במשרד התחבורה מדגישים כי על הנהגים והולכי הרגל לשים לב שחציית מת"צ היא מורכבת, שכן התנועה מגיעה משני הכיוונים ולפיכך יש להקפיד לחצות אך ורק ברמזור ירוק ולעולם לא להתפרץ לכביש.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ציינה כי המת"צ יעניק לציבור הנוסעות והנוסעים תחבורה ציבורית טובה, מהירה וזורמת יותר, ויציע לתושבות ולתושבי ירושלים אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון מסר: "אנו בדרך הנכונה. פתיחת המת"צ הוא שלב נוסף בפיתוח העיר לאתגרי העתיד, לפיתוח התשתיתי ולתחבורה מתקדמת. זו סנונית נוספת שמגיעה, פרויקט נוסף שהסתיים. אני מודע לאתגרים התחבורתיים בעיר, פועל לצמצומם, ובעיקר לסיום מהיר של הפרויקטים שנמצאים בעיצומם עבור כולנו".

דוד זוהר, מחזיק תיק התחבורה בעיריית ירושלים, מסר: "הושקעו מאמצים רבים לשיתוף הציבור בתכנון וביצוע הפרויקט המורכב, שנעשה מתוך התפיסה שיש להעניק קדימות לשירות התח"צ. אני מקווה שההשקעה הרבה בתוכנית הבטיחות וההסברה תגביר את המודעות לצורך להקפיד על התנהגות זהירה במת"צ".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום