בית המשפט חייב את עיריית בני ברק לשנות את התוכנית

בעקבות עתירת הקבלנים, עיריית בני ברק תשנה את התוכנית הקובעת כיצד תראה תמ"א 38 בעיר. על פי חלק מהפשרה, תאושר במסגרת התמ"א בעיר תוספת של 700 דירות חדשות לבני ברק, לצד אפשרות של העירייה לקבל שטחי ציבור בקומת הקרקע בפרויקטים של תמ"א 38

קובי עוזיאלי | כלכלי 15.11.2021 | 21:37

אילוסטרציה צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

מאבק של התאחדות הקבלנים בוני הארץ וארגון הקבלנים והבונים שלה במחוז דן, נגד תוכנית שתכננה לפרסם עיריית בני ברק בתחום ההתחדשות העירונית, מסתיים בפשרה.

בית המשפט חייב את העירייה לחזור בה מכוונתה לפרסם חד צדדית תוכנית שתקבע כיצד תראה תמ"א 38 בעיר כולה ללא הגעה להסכמות עם נציגי ענף הבנייה. בין היתר, התכוונה העירייה לחייב קבלנים ויזמים להקצות אוטומטית שטחי ציבור לצרכיה בפרויקטים של תמ"א 38, מבלי להוסיף זכויות בנייה לדיירים הוותיקים והיזמים. החלטה שבוטלה במסגרת הפשרה.

על פי הפשרה אליה הגיעו נציגי הקבלנים והעירייה, תאושר במסגרת תמ"א 38 בעיר תוספת של 700 דירות חדשות לבני ברק, לצד אפשרות של העירייה לקבל שטחי ציבור בקומת הקרקע בפרויקטים של תמ"א 38. בנוסף, התחייבה העירייה כי שטחים אלה יוקצו לגני ילדים, משרדי העירייה ומועדוניות שתוכל העירייה להפעיל אך ורק עד לשעה הערב, כדי לשמור על איכות חיי דיירי הבניינים.

בית המשפט הדגיש את החלטתו לאשר פשרה זו בכך שמצבה הייחודי של בני ברק הוא עילה מספקת לאפשר הקצת שטחי ציבור בפרויקטי התחדשות עירונית במסגרת זו. לכן, אין מדובר בתקדים שישמש ערים אחרות.

הפשרה התקבלה בעקבות עתירה שהגישה התאחדות הקבלנים בוני הארץ באמצעות משרד עו"ד אגמון ושות' נגד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב והעומדת בראשה דניאלה פוסק, וכן נגד עיריית בני ברק והוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר. בעניין זה, כאמור, קיבל בית המשפט החלטה לחייב את העירייה להגיע לפשרה עם נציגי הקבלנים לאחר שההתאחדות טענה כי מדובר בדרישה בלתי חוקית שהופכת את התמ"א בעיר ללא כלכלית.

העירייה ניסתה לייצר תקדים וקידמה באמצעות הוועדה המקומית תוכנית הקובעת כי תנאי להיתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 יהיה הקצאת 40% מקומת הקרקע לשטח ציבורי. בקשה לרשות ערעור למועצה הארצית שהגישה התאחדות הקבלנים נדחתה והביאה לפניית ההתאחדות לבית המשפט. ההתאחדות טענה כי התוכנית אושרה ללא כל סמכות, ותוך מדיניות סחטנית כלפי בעלי הדירות וותיקים שנאלצים להסכים לדרישה להקצות שטחי ציבור בקומת הקרקע בתמורה לחיזוק הבניין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום