הסבתא הרוויחה הון בביטקוין, הבנק מסרב להפקידו

סבתא לנכדים השקיעה לפני שמונה שנים עשרת אלפים שקל במטבע הדיגיטלי בעצת בני משפחה, היא גילתה שההשקעה תפחה לכמיליון שקל, אך בנק הפועלים לא מאפשר את הפקדת הכסף בטענה כי "קיים סיכון להלבנת הון ומימון טרור"

ישראל לפקוביץ | כלכלי 18.11.2021 | 13:42

צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אסתר פרימן פנסיונרית המתגוררת כיום בדיור מוגן, הקשיבה לעצת בני משפחתה ורכשה לפני שמונה שנים מטבעות ביטקוין ב-10,000 שקל. ביולי האחרון רצתה להמיר חלק מהביטקוין לכסף רגיל, וגילתה שההשקעה הפכה לרווח של כמעט מיליון שקל.

אסתר סיפרה לליטל דוברוביצקי במוסף ממון של 'ידיעות אחרונות', "הקשבתי לבן שלי ולאחיינים, ואמרתי שנעשה ניסיון. בלי שום ידע בנושא, בתמימות אמיתית של אזרח פשוט. בחיים לא חשבתי שעשרת אלפים שקל יהפכו לכמעט מיליון שקל".

השבוע הגישה אסתר לבית המשפט המחוזי בת"א, באמצעות עו"ד שאול ציוני ממשרד ציוני פילרסדורף פיליפ, תביעה נגד בנק הפועלים בו היא מנהלת את חשבונה זה ארבעים שנה, לאור סירובו לאפשר לה להפקיד את הסכום שצברה מהביטקוין. הסיבה לסירוב הבנק נעוצה בכך שרכישת הביטקוין בזמנו נעשתה במזומן, ולטענתו אין באפשרותו להבין ולוודא את מסלול הכספים והמטבעות.

במסגרת מכתב ששלח הבנק לאסתר כתב בין השאר כי "מאפייניהם של מטבעות וירטואליים מאפשרים העברתם באופן אנונימי ובלתי מפוקח, פעמים רבות תוך עקיפת הצורך בשימוש בגורמים הפיננסיים עליהם חל משטר איסור הלבנת הון ומימון טרור, ומשכך מדובר בפעילות בעלת מקדם סיכון גבוה".

אסתר אמרה כי "הבנק מכיר את ההתנהלות שלי. אין לי כספים בשום מקום אחר, רק בבנק הפועלים. הם יודעים שאני לא מלבינת הון ולא עושה עסקים מחוץ לבנק. לכל ארבעת ילדיי יש חשבונות בבנק. כלומר, כל ההתנהלות המשפחתית היא בתוך הבנק. הכסף דרוש לי לסייע לאחד מילדיי לרכוש דירה ולרווחתי".

במסגרת התביעה שהגישה אסתר היא מבקשת מבית המשפט להצהיר כי היא זכאית להעברת סך של כ-900 אלף שקל, שמקורו בהמרת הביטקוין, אל חשבונה, ואף מספרת כי פנתה לחברת ביטס אוף גולד אשר המירה עבורה שבעה מטבעות דיגיטליים בתמורה לסכום המדובר. "מדובר בסירוב סתמי, לא הגיוני ולא סביר", נכתב

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום