תיעוד מתוך קו האש: הלוחמים עוצרים 14 מחבלים

הותר לפרסום: תיעוד ממבצעים מיוחדים של יחידת 'דובדבן' בשיתוף השב"כ במסגרת סיכול תשתית טרור של חמאס, במסגרתם נעצרו 14 פעילי חמאס שלקחו חלק בתשתית הטרור של ארגון הטרור חמאס בישראל, ביניהם סוחרי אמל"ח וחומרי נפץ שפעלו לביצוע פיגוע בטווח זמן מיידי

חיים שמואלי | חרבות ברזל 22.11.2021 | 22:29

פעילות צה"ל צילום: דובר צה"ל

יחידת 'דובדבן', יחידה ייעודית לסיכול טרור בשטחי יהודה ושומרון, עצרה 14 פעילי חמאס שלקחו חלק בתשתית הטרור של ארגון הטרור חמאס בישראל, ביניהם סוחרי אמל"ח וחומרי נפץ שפעלו לביצוע פיגוע בטווח זמן מידי.

המבצע יצא לפועל במסגרת סיכול התארגנות הטרור של חמאס, 14 פעילי חמאס שנעצרו, לקחו חלק רחב בתשתית הטרור. מדובר בתוצאה של מקצועיות גבוהה, כשירות אפקטיבית ומיצוי של המודיעין האיכותי שהפיקו גורמי המודיעין.

 

ב-13 בספטמבר 2021, הוביל מפקד יחידת דובדבן, סגן-אלוף ע׳, מבצע יחידתי רחב היקף בכפר "בידו" שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין", בה לקחו חלק כ-170 לוחמי היחידה מכלל הפלגות. הלוחמים פשטו על הכפר במטרה לסכל יעדים אשר על פי המודיעין היה בכוונתם להוציא לפועל פיגועים. באותו מבצע לילי, נעצרו שמונה פעילי חמאס מהתארגנות הטרור. בין העצורים פעילי חמאס אשר סחרו באמצעי לחימה ובחומרי נפץ.

ב-26 בספטמבר 2021, ביצעו לוחמי יחידת 'דובדבן', בשיתוף השב"כ, מבצע מסוערב נועז בכיכר סמוכה לתחנת דלק בלב העיר ג'נין. הלוחמים עצרו מבוקש, מחמוד סעדי, פעיל חמאס שגויס להתארגנות במטרה לבצע פיגוע בטווח זמן מידי.

 

בהמשך אותו הערב, פעלה היחידה בשלושה מבצעים במקביל: ברמאללה, בכפר דן ובברוקין. במהלך הפעילות למעצר מהנדס התארגנות הטרור בכפר ברוקין, נפצעו קשה מפקד פלגה, סרן ד', וקשרו, רס"ל י'.

יחידת דובדבן מתמחה בביצוע מבצעים לאחר נוהל קרב קצר, ומהווה סמן ימני לביצוע פעילות מבצעית תוך חתירה מתמדת למגע, גמישות, יצירתיות, מקצועיות ותעוזה. היחידה תמשיך בפעילות הסיכול האינטנסיבית תוך המשך תהליכי פיתוח ובניין הכוח לכל משימה שלה תידרש.

שר החוץ יאיר לפיד מסר בתגובה על חשיפת רשת הטרור של חמאס: "זו לא רק חובתה של ישראל לפעול נגד הטרור החמאסי, זו חובתה של כל הקהילה הבינלאומית. מדינות העולם צריכות לפעול כפי שפעלה בריטניה ולהוציא את החמאס אל מחוץ לחוק. משרדי החמאס באיסטנבול דינם להיסגר. אנחנו צריכים למנוע את פעולות הטרור הנפשעות האלה כלפי אזרחים ישראלים בכל מקום ובכל תנאי. אני שולח מפה הערכה לכוחות הביטחון על הפעולה הנחרצת והנמרצת שלהם למניעת טרור חמאסי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום