אירופה סוערת בשל החיסונים: "יתחסנו יחלימו או ימותו"

בגרמניה מתחוללת סערה בנוגע לחיסונים, "הגרמנים יתחסנו, יירפאו או ימותו בעוד כמה חודשים", כך מזהיר שר הבריאות זאת בזמן שהמדינה דוחקת בכולם להתחסן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.11.2021 | 13:08

מסכה בצבעי הדגל הגרמני צילום: Pixabay

אזהרה קשה משר הבריאות הגרמני בנוגע למצב התחלואה במדינה, זאת בזמן שגרמניה דוהרת עם עליית שיא במקרי הקורונה, כאשר בגרמניה דיווחו על 49,206 מקרים ביום ראשון - המספר הגבוה ביותר של מקרי נגיף קורונה חדשים מאז תחילת המגיפה.

"ככל הנראה עד סוף החורף הזה, כפי שנאמר לפעמים בציניות, כמעט כולם בגרמניה יתחסנו, יירפאו או ימותו", אמר יאנס שפאן, שר הבריאות, הוא אמר כי וריאנט הדלתא מדבק, ו"בגלל זה אנחנו ממליצים כל כך בדחיפות על חיסון".

האזהרה של שר הבריאות הגרמני מגיעה כשהאוסטרים התעוררו לסגר ארצי, מהלך שעורר תגובות חריפות כאשר עשרות אלפי אנשים יצאו לרחובות וינה בסוף השבוע כדי למחות נגד הצעדים.

האוסטרים לא היו לבד בהפגנותיהם, הפגנות אלימות פרצו ברחבי אירופה בסוף השבוע בהולנד, בלגיה, שוויץ וצפון אירלנד על רקע צעדים נגד קורונה שנועדו לעצור את הסחף בנדבקים.

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה תקף אתמול (שני) את המפגינים שעבר שלושה לילות מעוררים מהומות קשות בכמה ערים ברחבי המדינה כ"אלימות טהורה מצד אידיוטים" ונשבע להעמיד לדין את האחראים.

בגרמניה, פוליטיקאים ושר הבריאות מתלבטים כעת אם ללכת אחרי אוסטריה בהפיכת קבלת חיסונים לחובה, וחלקם אומרים כי המהלך הוא בלתי נמנע על רקע עליית מספר הנדבקים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום