קצין בכיר: "אם הבידוד לא יקוצר, לא יהיה מי שיעשה בט"ש בעוד שבועיים"

יותר מכ-5,000 חיילים כבר אובחנו כמאומתים לקורונה, ובצה"ל לוחצים לקצר את תקופת הבידוד לחמישה ימים, לפחות ביחידות מבצעיות, קצין בכיר: "חייבים לשנות את מודל הבידודים בצה"ל"

ישראל לפקוביץ | בריאות 11.1.2022 | 10:42

בסיס צה"ל, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

התפרצות האומיקרון לא פוסחת על הצבא – ובצה"ל מוטרדים מאוד מקצב העלייה במספר המאומתים ואף חוששים מפגיעה בכשירות המבצעית. נכון לאתמול יותר מכ-5000 חיילים דווחו כמאומתים לקורונה, כשבנוסף אלפים נמצאים בבידוד, לעיתים מדווח ולעיתים לא. בין המאובחנים גם קצינים בכירים ביותר. כך מפרסם יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

אתמול נמצאו כמאומתים לקורונה שני אלופים, ראש אגף כח אדם יניב עשור, ומתאם הפעולות בשטחים רסאן עליאן, וזאת אחרי שקצין רפואה ראשי תא"ל אלון גלזברג נדבק בקורונה. הבשורה הטובה: כל הנדבקים בצבא הם א-סימפטומטים או חולים קלים. הרמטכ"ל, רבכאלוף אביב כוכבי, קיים אתמול הערכת מצב באשר לשמירת הרצף התפקודי בצה"ל, בדגש על יחידות מבצעיות ומיוחדות כמו ההגנה האווירית, הצוללות ומתקנים קריטיים.

בדיון הוחלט לבקש ממשרד הבריאות לקצר את זמן הבידוד לחמישה ימים, לפחות לתפקידים ייעודיים בהתאם לצורך מבצעי מיוחד וכן לצוותים הרפואיים בצה"ל.

"אם הבידוד לא יקוצר לא יהיה מי שיעשה בט"ש בעוד שבועיים" אמר אתמול קצין בכיר בהתייחסו לחשש שיחידות שתופסות קו יישארו ללא לוחמים. "חייבים לשנות את מודל הבידודים בצה"ל. הדגש הוא לשמור על רציפות תפקודית, אבל עם בידודים כאלה ארוכים, ובקצב הזה, זה יהיה בלתי אפשרי". יוסי יהושוע מדווח, כי בנוסף לפגיעה בפעילות המבצעית, היקף הבידודים העצום הביא לעצירתם של קורסי פיקוד והכשרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום