לבנונים הקימו קבוצת אופוזיציה כדי "להפסיק את הכיבוש האיראני"

קבוצה גדולה של פוליטיקאים לבנונים הקימה קבוצת אופוזיציה חדשה כדי לסיים את מה שהם מכנים הכיבוש האיראני בלבנון המיוצגת באמצעות חיזבאללה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 12.1.2022 | 12:34

לבנון צילום: Pixabay

לבנונים הקימו קבוצת אופוזיציה: במהלך מסיבת עיתונאים בביירות ביום שני, בהשתתפות כמאתיים פוליטיקאים ואקדמאים, כמו גם דמויות מפתח בחברה האזרחית, הושקה רשמית "המועצה הלאומית לסיום הכיבוש האיראני".

המועצה הוקמה על ידי חברי פרלמנט לשעבר, כולל שרים לשעבר, לדברי מייסדיה, מטרת המועצה היא להשתחרר מההגמוניה החמושה של חיזבאללה על המדינה שתמיד היוותה איום על ריבונות לבנון. בנאום הפתיחה שלו הביעו המשתתפים דאגה מ"המשבר הקיומי" של לבנון העומד בפני איום של "התמוטטות ושיתוק", וקבעו כי עם מחויבות אמיתית לחוקה, לבנון יכולה להתנתק מהמהומה האזורית, ומשרד החוץ שלה יכול להתאים את סדרי העדיפויות שלה ביחסים עם הקהילה הבינלאומית.

לבנון צללה למשבר כלכלי עמוק בשנת 2019 לאחר שנים של הלוואות, וניהול כושל הקשורים לשחיתות באליטה השלטת שלה. לבנונים רבים רואים את חיזבאללה נושא באחריות, משום שהוא ביסס את עצמו כמעצמה הפוליטית הדומיננטית במשך יותר מעשור, למעשה עם כוח וטו בנושאים פוליטיים וכלכליים מכריעים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום