עשרות מיליארדים: המחיר הכבד של גל האומיקרון

מחקר חדש מראה כי הפגיעה במשק הישראלי בגל הנוכחי מוערכת על כ-44 מיליארד שקל בחודשיים בלבד, בשל היעדרות של מאות אלפי עובדים, צרכנים ולילדים | כך יעלה למדינה אם תחליט לפצות את ענפי המשק

מאיר שלם | כלכלי 20.1.2022 | 13:35

קניון במהלך הסגר צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הנזק הכלכלי שסופג המשק בישראל בכלל ענפי המשק כתוצאה מגל האומיקרון, שהחל בחוד שעבר, מוערך על כ-44 מיליארד שקל. כך דווח בבוקר (חמישי) באתר "ווינט".

על פי ההערכה שנעשתה במחקר מקיף של המרכז הישראלי מאקרו לכלכלה מדינית, הסיבה למחיר הכבד הוא בשל היעדרות של מאות אלפי עובדים מבודדים ממקומות עבודתם ושל הלקוחות הצרכנים, בין השאר גם בשל הידבקות ילדים בנגיף.

עורכי המחקר השתמשו בנתונים של בנק ישראל ובהשוואה של שיעור השינוי בפדיון בעת חודשי האומיקרון עם עבור חודשים יוני-ספטמבר 2021, מתוך ראייה כי אלו חודשים דומים, הן מבחינת מקדם ההדבקה והן מבחינת ההנחיות במשק, לחודשי הגל החמישי.

אם הממשלה תחליט בסופו של דבר כן לפצות את ענפי המשק, זה יעלה הרבה למדינה. אם תחליט לפצות את הענפים שנפגעו בגובה 12.5% מסך הפגיעה זה יעלה למדינה כ-5.5 מיליארד שקל, ואם יוחלט על פיצוי גבוה יותר בשיעור של 25% מסך הפגיעה, העלות המשוערת עומדת על כ-11 מיליארד שקל.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום