חרקים נראו זוחלים בתוך יצירות מפורסמות במוזיאון

מוזיאון טהרן לאמנות עכשווית התנצל וסגר זמנית את המקום למבקרים לאחר שסרטון שפורסם ברשתות החברתיות הראה חרקים מטיילים מתחת למסגרת הזכוכית של תמונה מפורסמת השווה מאות אלפי דולרים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.8.2022 | 11:22

החרקים בתוך המסגרת | צילום: צילום מסך

המוזיאון לאמנות עכשווית של טהרן פרסם התנצלות ונסגר באופן זמני כדי לטפל בהדברה של מזיקים, לאחר שצילומי חרקים מטיילים בתוך יצירות מפורסמות בעולם הופצו ברשתות החברתיות.

חרקים, שעשויים לתקוף ולאכול ציורים, מהווים איום רציני על יצירות המופת המינימליסטיות האמריקאיות והאירופיות המוצגות כעת לראשונה במוזיאון טהראן לאמנות עכשווית מאז שהמהפכה האסלאמית ב-1979 השתלטה על איראן.

סרטון שהפך ויראלי בתחילת השבוע שבו נראים שני חרקים מטיילים מתחת למסגרת הזכוכית של תצלום משנת 1978 של הצלמים הגרמנים המפורסמים ברנד והילה בכר. המראה של חרקים חסרי כנפיים עוררה זעזוע וסלידה ברשתות החברתיות.

המוזיאון התנצל בפני הציבור ביום רביעי האחרון, והגיב כי "התחזוקה הנכונה של היצירות המוערכות שלנו מדאיגה את כולנו". עוד נמסר "ברגע שהתגלו החרקים מיהרו מומחים למוזיאון וניקו בקפידה את יצירות האמנות שהוצגו, החרקים לא פגעו בתצלום או בכל יצירה אחרת, המוזיאון ייסגר למשך כמה ימים כדי שמדבירים יוכלו להתמודד עם הבעיה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום