האדמו"ר מבעלזא במכתב: "עלינו להתעורר בתשובה, תפילה וצדקה"

במכתב של חברי בד"צ 'מחזיקי הדת' אליהם הצטרף האדמו"ר מבעלזא קוראים לקיים את יום שלישי הקרוב מחר כיום תפילה באמירת סליחות בעקבות המלחמה. "בעיצומו של זמן שמחתנו התנפלו על ישובים רבים ורצחו ופצעו אנושות אנשים נשים וטף זקנים עם נערים ללא רחם ורבים נלקחו בשבי האויב האכזרי". המכתב המלא

משה ויסברג | חרדים 9.10.2023 | 20:18

האדמו"ר מבעלזא | צילום: א.מ.ש

תחת הכותרת "אנא כנה עורי נא התעוררי נא" כותבים חברי בד"ץ 'מחזיקי הדת' של חסידות בעלזא מכתב חיזוק עליו חתם האדמו"ר מבעלזא. 

"אסון קשה פקד את תושבי ארצנו הקדושה כי שונאי ישראל נשאו ראש ובעיצומו של זמן שמחתנו התנפלו על ישובים רבים ורצחו ופצעו אנושות אנשים נשים וטף זקנים עם נערים ללא רחם ורבים נלקחו בשבי האויב האכזרי, על כן עלינו להתעורר בתשובה ותפלה וצדקה להעביר את רוע הגזרה ויחוס וירחם אבינו שבשמים על בניו וצאן מרעיתו ויפיל חתתו על כל אויבי עמו שלא יוכלו להפק זממם וישבור זרועם וישיב להם גמולם בראשם ויאמר למלאך המשחית הרף וישלח מהרה רפואה שלמה לכל הפצועים והחולים של אחינו בני ישראל וכל השבויים יחזרו לביתם בשלום במהרה".

"לאור האמור קוראים אנו לכל אנשי שלומנו להרבות בתפלה לפני שוכן מרומים, ובכל בתי מדרש דחסידי בעלזא יאמרו בצבור אחר תפלת שחרית מזמורי התהלים של אותו יום כפי החלוקה לימי החודש עם מזמור פ"ג ומזמור מ"ו ותפלת אחינו כל בית ישראל וכו'".

"ובעזה"י ביום שלישי כ"ה תשרי יתאספו בכל בתי המדרש ליום תפלה כללי שעה לפני תפלת מנחה לומר תהלים בצבור ספר רביעי וספר חמישי ופזמון "ישראל נושע בה' תשועת עולמים" ופזמון "ה' ה' קל רחום וחנון" ו"שמע קולנו" ו"אבינו מלכנו", ותפלת מנחה".

את מכתבם מסיימים: "והשי"ת יראה בענינו ויקבל תפלותינו ברחמים וברצון וכל אויבי עמו מהרה יכרתו ויקויים במהרה "כלה שעיר וחותנו ויעלו לציון מושיעים"".

"כמו כן על כל אחד ואחד להתחזק בלימוד התורה בקביעות ולעורר את כל בני ביתו לתקון המעשים ולחזק את גדרי הצניעות והקדושה וחינוך הילדים ליראת שמים ומדות טובות, וגם לרבות להתחזק ביותר בענינים שבין אדם לחבירו להרבות אהבה ואחוה ושלום ורעות בישראל ולגמול חסד איש לרעהו. ובזכות זה נזכה לעורר עלינו רחמי שמים ולהנצל מכל צרה וצוקה ותשקוט הארץ, והשי"ת יפרוס שלומו עלינו ועל כל עמו בית ישראל וישלח לנו משיח צדקנו לגאלנו מתוך רחמים וחסדים ונחת במהרה בימינו אמן".

הכו"ח בצפיה לרחמי שמים, הביד"צ דקהל מחזיקי הדת בארץ ישראל.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום