מקור בפנטגון מזהיר "אנחנו על סף מלחמת עולם שלישית"

מקור בתוך הפנטגון האמריקני הזהיר שהעולם נמצא על סף סכסוך גדול, כאשר איראן ובעלות בריתה ממשיכות להפעיל התקפות ברחבי המזרח התיכון

יענקי פרבר | חדשות בעולם 18.1.2024 | 08:19

מלחמה, אילוסטרציה | צילום: freepik

מקור בפנטגון אמר ל'דיילי אקספרס': "אנחנו על סף מלחמת עולם שלישית על רקע הסכסוך הגואה במזרח התיכון שנוצר בעיקר על ידי איראן". 

האזהרה מגיעה כאשר מיליציות הנתמכות על ידי איראן מערערים את היציבות במזרח התיכון על ידי תקיפת מטרות של ישראל וארה"ב, כמו גם תקיפות נגד ספינות ששטות בים האדום.

איראן עצמה ביצעה גם תקיפות בסוריה, כולל עיראק ובפקיסטן השכנות, שגרמו לזנק ולהרוגים.

מומחה לביטחון ניקולס דראמונד הדהד את החששות שהסכסוך במזרח התיכון עלול להסלים, אך הזהיר שאם טהראן תתקוף ישירות את ישראל, המלחמה שתבוא תהיה "הסוף של איראן".

הוא אמר: "האג'נדה של איראן באזור ובעולם נחשפה. המערב אומר לאיראן תרגיעו או שנתקוף אתכם ישירות. אני חושב שייתכן מאוד שאם איראן תמשיך לפעול באמצעות שליחים, או לפעול ישירות על האינטרסים המערביים, נוכל לראות פעולה צבאית נגד איראן, וזו תהיה סכסוך גדול במזרח התיכון".

לא ברור אם איראן מוכנה להשתתף בסכסוך כזה, שלדברי דראמונד, יביא לאסון על המשטר בטהראן.

הוא הוסיף: "אני חושב שאיראן צריכה להיות מאוד מאוד זהירה. היא משחקת משחק מסוכן. והיא עומדת להיענש אם היא לא תיסוג אחורה. ראיתי שאיראן ירתה טיל לסוריה והיא לכאורה תוקפת מטרות של מורדים אבל היא גם הדגימה כי יש לה טיל שמסוגל להגיע לישראל מאיראן שיכול היה להיות עם ראש נפץ גרעיני - הוא יכול להיות מכוון לתל אביב".

"זה המסר שהיא משדרת, וכמובן אם איראן תעשה את זה, זה יהיה הסוף של איראן". דראמונד סימן את איראן כ"האיום הגדול ביותר לשלום העולם כרגע".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום