פעילים פרו-פלסטינים עוררו מהומות באירוע ההסברה הישראלי

פעילים פרו-פלסטינים התאספו מחוץ לאולם באוניברסיטת קליפורניה בו נערך אירוע הסברה ישראלי, שברו חלונות והתעמתו עם הנוכחים במקום: "פשוט אנטישמיות טהורה"

שלו שינברג | חדשות בעולם 28.2.2024 | 07:50

פעילות כוחות צה"ל ברצועה | צילום: דובר צה"ל

ארגון הסטודנטים היהודים באוניברסיטת קליפרוניה הזמין את סמנכ"ל פורום קהלת לדבר בפני תלמידים על הסברה ישראלית בזמן המלחמה - אך האירוע סבל מהפרעות ומהומות שיצרו פרו פלסטינים, כך דיווח דניאל אדלסון ב-Ynet. 

סטודנטית יהודייה סיפרה: "תפסו אותי בצוואר ודחפו אותי אל הקיר. סטודנטית צעקה עליי 'יהודייה מלוכלכת' וירקה עליי. זאת הייתה אנטישמיות טהורה", סטודנט ישראלי אחר סיפר כי שמעו קריאות כמו "אינתיפאדה עולמית" בכל הקמפוס.

"זה פשוט פחד מוות להיות עכשיו תלמיד ישראלי או יהודי בברקלי", אמר. עידן הראל אמר: "אנחנו נמצאים באזור הכי אנטישמי בארצות הברית, צריך להבין את זה. היום מסוכן להיות כאן יהודי בקמפוס. התלמידה שהותקפה הלכה לטיפול נמרץ. ירקו עלינו. סטודנטים שנשארו בקמפוס צריכים להתמודד עם זה כל יום, אבל לא ישתיקו אותנו". 

עוד הוסיף: "מרגישים פה כמו גרמניה בשנות ה-30, יש פה שתיקה מצד הרשויות והן לא מנסות לגרום לנו להרגיש בטוח. ביקשתי אישית שיהיה שיטור מוגבר באירוע כי ידעתי מה מצפה לנו, אבל התעלמו ממני. בנס נמנעו פגיעות יותר קשות. הם באו עם אלות ומקלות והיו מאוד אלימים. מה יהיה הלאה?".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום