דיווח: ישראל עושה תהליך משמעותי בהכנות לפינוי אוכלוסיית רפיח

על פי ההערכה, כמיליון בני אדם יתפנו צפונה. תהליך הפינוי, שעשוי להימשך שבועות, יתחיל רק לאחר חג הפסח. ההכנות נמשכות כבר למעלה מחודש

יענקי פרבר | חרבות ברזל 19.4.2024 | 07:35

תקיפה ברפיח | צילום: צילום מסך רשתות חברתיות

ישראל ביצעה התקדמות משמעותית בהכנות לפינוי של כמיליון אזרחים מרפיח לקראת המבצע הצפוי של ישראל בדרום העיר עזה, כך לפי מקור ישראלי ששוחח עם רשת ABC.

על פי הדיווח, ההכנות נמשכות כבר למעלה מחודש, כולל תיקון צנרת מים וביוב והבאת אלפי אוהלים.

לפי ההערכות, ישנם כ-1.5 מיליון פלסטינים באזור חאן יונס ורפיח בדרום עזה. על פי ההערכה, כמיליון בני אדם יתפנו צפונה. תהליך הפינוי, שעשוי להימשך שבועות, יתחיל רק לאחר חג הפסח.

סגן דובר ראש מחלקת המדינה, ודנט פאטל, הדגיש בפני עיתונאים כי "כל סוג של העברה או עקירה בכפייה של העם הפלסטיני בתוך עזה לא יכול ולא צריך להיות חלק מכל תוכנית או מבצע".

בפגישה אתמול בין גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים, שני הצדדים דנו בתקיפה באיראן וכן בתוכניות של צה"ל למבצע ברפיח בעזה, כך לפי הבית הלבן. במהלך הפגישה, "האמריקאים הביעו דאגה לגבי דרכי פעולה שונות ברפיח", כך על פי הבית הלבן.

"הישראלים הסכימו לקחת בחשבון את החששות הללו ולקיים דיונים נוספים, תחת קבוצת הייעוץ האסטרטגית של ארה"ב-ישראל", הבכירים סיכמו להיפגש שוב בקרוב, כך לפי הבית הלבן.

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן כינס את הפגישה ואת הצד הישראלי הובילו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום