המשגיח הגר"ח מישקובסקי הכין את בחורי 'ברכת יצחק' למתן תורה

משא חיזוק והכנה לקראת מתן תורה בהיכל ישיבת "ברכת יצחק" באור יהודה על ידי המשגיח הגאון הצדיק רבי חזקיהו מישקובסקי בהשתתפות ראש הישיבה הגאון רבי אבינועם פוסטבסקי ורבני הישיבה

משה ויסברג | חרדים 10.6.2024 | 14:40

הגר"ח מישקובסקי בשיחה בישיבת ברכת יצחק | צילום: באדיבות המצלם

שיחת הכנה מיוחדת לקראת קבלת התורה נמסרה בהיכל ישיבת "ברכת יצחק" באור יהודה, על ידי הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי, משגיח ישיבת ארחות תורה, אשר אף מוסר שיחות חיזוק קבועות בישיבה מעת לעת. בשיחה המיוחדת השתתפו ראש הישיבה הגאון רבי אבינועם פוסטבסקי, המשגיח הגאון רבי שמשון סנדומירסקי והגאון רבי יעקב בן ציון, ראש בקיאות בישיבה.

את השיחה המיוחדת פתח במילות חיזוק לבני הישיבה אשר זכו לסיים מסכתות רבות לע"נ מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין זצ"ל, לקראת יום השנה להסתלקותו, אשר ראש הישיבה הגר"א פוסטבסקי זכה ליהנות ממנו עצה ותושיה בהכוונת הישיבה הקד' כל ימות השנה. 

בדבריו הביא את שאלת ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, האם הקב"ה בחר בנו, והרי כל אומות העולם לא רצו את התורה! הקב"ה בחר בנו. והביא על כך כמה יסודות בהרחבה. ראשית הביא את יסודו של הגרב"ד פוברסקי שהקב"ה נתן לנו את התורה שנהיה כביכול בעלי בתים על התורה, וכל המהלך של הסיבוב בין אומות העולם היה כדי לסתום טענותיהם שלא יאמרו שאם היו נותנים להם את התורה היו מתנהגישם כמו עם ישראל. 

בהמשך הרחיב ביסודו של מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל, אשר פותח מהלך חדש על כל הסוגיה הזאת, ומבאר בדבריו, כי אתה בחרתנו מכל העמים הולך על יציאת מצרים, אהבת אותנו הולך על מתן תורה ורצית בנו הולך על ענני הכבוד אחרי שחטאו בני ישראל בעגל והקב"ה הסכים למחול להם. אומר הקב"ה, מאיפה לקחתי אותך, אשר בחר בנו מיציאת מצרים, לקחתי אתכם ממ"ט שערי טומאה, רגע לפני שטבעתם בשער הנ', טיהרתי אתכם במשך שבעה שבועות כדי לקבל את בת המלך, להפוך אותנו לנסיכים, כך אומרים אשר בחר בנו.

עוד הרחיב בדבריו על חשיבות ההכנה לקבלת התורה בקניני התורה הנרכשים בימים אלה, ובהם דגש רב על מידות בין אדם לחבירו בקנייני התורה, ועל מעלת היום המופלג של חג השבועות, הנקרא יום הדין לתורה ואשר מדי שנה ניתנות בו השפעות מיוחדות לזכות בסייעתא דשמיא מיוחדת כפי ההכנה ועמל התורה ביום זה.

שיחת ההכנה המיוחדת הסתיימה מתוך חיזוק רב בהמשך עמל התורה לקראת היום הגדול של מתן תורה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום