בכיר בממשל ביידן על סינוואר: "הוא מאמין שהוא מנצח"

המודיעין האמריקני חושב כי סינוואר מאמין כי "ידו של חמאס על העליונה" במשא ומתן עם ישראל. בלינקן הבהיר אתמול כי ארה"ב מאמינה שסינואר הוא מקבל ההחלטות האולטימטיבי

יענקי פרבר | מדיני 12.6.2024 | 22:20

יחיא סינוואר | צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

גורמי מודיעין אמריקאים מאמינים כי יחיא סינוואר, המנהיג של חמאס בעזה, שנחשב למקבל ההחלטות המרכזי של הארגון בכל הסכם הפסקת אש, מאמין כי הארגון יכול לשרוד את הניסיון של ישראל להשמיד אותו ומרגיש בטוח. הארגון בטוח שהוא יכול לגשת למשא ומתן ממקום של כוח, כך על פי גורמים אמריקאים ששוחחו עם ה-CNN.

"המטרה של חמאס היא לשרוד", אמרו מקורות לרשת CNN "זה יהיה ניצחון לארגון". סינוואר כנראה מאמין שחמאס יכול להחזיק מעמד בזמן שמעמדה הגלובלי של ישראל מתדרדר ככל שהמלחמה בעזה שהרגה אלפי אזרחים, נמשכת.

בכיר בממשל ביידן ניסח זאת כך: "הוא מאמין שהוא מנצח". בלינקן הבהיר אתמול כי ארה"ב מאמינה שסינואר הוא מקבל ההחלטות האולטימטיבי. המודיעין האמריקאי עושה מאמצים לעקוב אחרי סינוואר.

האמריקאים מאמינים כי אם סינוואר מאמין שהארגון יכול להחזיק מעמד נגד הפלישה הישראלית, זה אומר שהוא עדיין לא מרגיש מספיק לחץ כדי להגיע להסכם שיסיים את הלחימה גם כשאזרחים פלסטינים ממשיכים למות.

"זה לא צריך להדהים אף אחד שסינוואר לא אכפת בכלל מחייהם של פלסטינים חפים מפשע שנקלעו למלחמה הזו, מלחמה שהוא התחיל. וזה לא צריך להפתיע ולזעזע אף אחד שחיה כמו סינוואר רואה בזה יתרון", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום