תן לי תלמיד חכם: ב'מקור ראשון' לועגים לבחורי ישיבות

זעם רב בעקבות קריקטורה שמככבת בעיתון מקור ראשון ומזלזלת לכאורה בתלמידי הישיבות לומדי התורה | "קריקטורה אנטישמית שמציירת את החרדים כעלוקות שהחיילים צריכים לסחוב"

קובי עוזיאלי | תקשורת 14.6.2024 | 11:31

קריקטורה בעיתון 'מקור ראשון' | צילום: שי צ'רקה, מקור ראשון

בעיתון 'מקור ראשון' מככבת הבוקר (שישי) קריקטורה שלועגת לכאורה לבחורי הישיבות ולתרומתם למען המדינה. בקריקטורה נראה בחור ישיבה יושב על בטנו של חייל פצוע הנישא בידי חבריו על אלונקה. 

כתבת 'ישראל היום', שירית אביטן כהן דווקא אהבה ושיתפה: "כואב ומדויק", הוסיפה.

איש התקשורת ינון מגל הגיב לה וכתב: "מילא אם הקריקטורה במקור ראשון היתה ביקורת על חרדי שאינו לומד הייתי מבין. אבל הביקורת פה היא על חרדי שלומד תורה!! והיא מזלזלת בכח שהדבר נותן לחיילים ולעם ישראל. מה נלין על הארץ וידיעות אחרונות? בושה. אגב, שירית אביטן שהיא בת של רב... עשתה שירות לאומי, לא בדיוק סחבה אלונקות".

 

קריקטורה בעיתון 'מקור ראשון' | צילום: שי צ'רקה, מקור ראשון

העיתונאי ומגיש 'רדיו ירושלים' אבי רבינא תקף גם הוא את הקריקטורה וכתב: "'מקור ראשון' מציג: קריקטורה שלועגת לבחורי ישיבות שלומדים תורה קריקטורה שמתאימה ל"הארץ" הפכה לנורמה בעיתון שמייצג את ה'בנטיזם' זה אותו עיתון שתקף בגסות לפני שבועיים את רבני הציונות הדתית הרב אליהו, והרב אריאל אולי זה הכספים שנשפכים שם מדי שבוע על פרסומות מארגוני מחאה?".

היועץ והאסטרטג ברל'ה קרומבי הגיב גם הוא בזעם: "מה שמקור ראשון עשו היום זו חציית גבול. יש הבדל בין ביקורת על חרדים שלא מתגייסים או שיח צייצנים כאן בטוויטר מול צייצנים חרדים, לבין קריקטורה אנטישמית שמציירת את החרדים כעלוקות שהחיילים צריכים לסחוב. מצטער אבל אין הבדל בין הקריקטורה הזו לבין דר שטירמר. חרפה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום