ביידן וזלנסקי חתמו על הסכם ביטחוני לעשור הקרוב

מנהיגי ארה"ב ואוקראינה חתמו על הסכם ביטחוני ל-10 שנים. ביידן: "המטרה שלנו היא לחזק את ההגנה המהימנה של אוקראינה ואת יכולות ההרתעה שלה לטווח הארוך"

שלו שינברג | מדיני 14.6.2024 | 15:20

ביידן וזלנסקי בבית הלבן | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על הסכם ביטחוני לעשר שנים שיעגן את התמיכה האמריקנית באוקראינה - גם אם טראמפ יעלה לשלטון. במסיבת עיתונאים משותפת אמר ביידן כי "המטרה שלנו היא לחזק את ההגנה המהימנה של אוקראינה ואת יכולות ההרתעה שלה לטווח הארוך". 

בארה"ב אמרו כי "הסכם הביטחון הדו-צדדי בין ארה"ב לאוקראינה שעליו חתמו הנשיאים ביידן וזלנסקי בשולי פסגת ה-G7 באיטליה הוא מופע היסטורי של תמיכה בביטחון ארוך הטווח של אוקראינה, שמקדם את ההתחייבויות שנעשו במסגרת הצהרת התמיכה המשותפת של ה-G7 לאוקראינה". 

ביולי 2023 אישר הנשיא ביידן את החוק שיעביר מיליארדים לאוקראינה. במסגרת הסכם התחייבו ארצות הברית ואוקראינה לעשור הקרוב לחזק את שיתוף הפעולה הביטחוני והכלכלי, להיאבק במלחמה של רוסיה באוקראינים ולקבוע תנאים לשלום צודק והוגן. 

בארה"ב אמרו כי "ארצות הברית מתכוונת לספק סיוע, ייעוץ והכשרה לבניית יכולות ההגנה והביטחון של אוקראינה, לקדם את הרפורמות הנחוצות כדי להאיר את דרכה של אוקראינה לקראת הצטרפות לאיחוד האירופי וחברות בנאט"ו, ולחזק את הבסיס התעשייתי הביטחוני של אוקראינה באמצעות ייצור משותף ומיזמים משותפים עם ארה"ב". 

"ההסכם מקדם את מטרתנו לאוקראינה בטוחה, ריבונית ועצמאית שמסוגלת מבחינה צבאית להביס את התוקפנות הרוסית כעת ולהרתיע אותה בעתיד".

ארצות הברית מצטרפת ל-15 מדינות שותפות שכבר סיכמו הסכמים והסדרים דו-צדדיים עם אוקראינה במסגרת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום